Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


4 września 2012

Zupa krem z cukinii, z porem, grzankami i owczym serem




Kolejna pyszna błyskawiczna propozycja nie tylko na co dzień ale i na wystawniejszy obiad. Pyszny krem na bazie cukinii i pora. Niesamowity smak zupy podkreśla wędzony ostry ser (owczy oscypek ale może też być kefalotiri lub grana padano)
Wrzucając po kolei to co miałam w lodówce nie sądziłam, że wyjdzie z tego coś tak pysznego. Dzielę się tym dzisiaj z Wami i polecam Wam gorąco :)


Składniki:
1,5 l bulionu drobiowego
3 średnie cukinie
1 łyżka masła
1 duży por
2 średnie ziemniaki
sól, pieprz
1 pęczek cebulki dymki
100g serka topionego
150g śmietany 18%

ponadto:
grzanki smażone na maśle
tarty ser wędzony, oscypek, kefalotiri lub grana padano lub inny ostry do posypania
zielony szczypiorek z dymki drobno posiekany


Cukinie obrać i pokroić w kostkę. Wrzucić ja do gorącego bulionu i gotować. Z pora obrać jasną część, pokroić w piórka i podsmażyć na maśle. Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę i dorzucić do pora. Dodać też jasne części z cebulki dymki pokrojone. Całość razem chwilę dusić pod przykryciem. Gdy lekko zmiękną dodać do gotującej się cukinii i nadal gotować do miękkości na wolnym ogniu pod przykryciem. Dodać serek topiony i śmietanę, a całość zmiksować na gładki krem.
Podawać w kokilkach z grzankami (u mnie razowe smażone na maśle), posypać tartym wędzonym serem (u mnie twardy owczy oscypek) i zieloną cebulką.
Smacznego :)

źródło: przepis własny







8 komentarzy:

  1. Zupa wygląda pięknie i pysznie. Bardzo ładnie podałaś.:)
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa idealna na jesień, na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie podana;) Może i ja wykorzystam swoje dynie z ogrodu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż ślinka cieknie na sam widok ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie nie wiedziałam co ja mam zrobić z tą cukinią z parapetu ;) Wyszła pyszna i nawet mój męski naczelny wróg cukinii zajadał!

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne, mam całą kolekcję z działki do przetworzenia!

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  7. Jutro przychodzą do mnie teście i rodzice na kolację. W środę obchodziliśmy z mężem 3 rocznicę ślubu akurat w Zakopanem i przywiozłam oscypek. Dziękuję za przepis już wiem czym ich ugoszczę.

    OdpowiedzUsuń