Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


29 czerwca 2012

Nuggetsy w orzechowo-kukurydzianej panierce





Przepis na nuggetsy pojawił się już kiedyś na blogu tutaj. Dzisiejsza propozycja jest bardzo podobna do poprzedniej za wyjątkiem małych zmian w panierce, którą zrobiłam z kilku składników. Dodanie orzechów ziemnych nadało fajnego smaku, a płatków kukurydzianych - dodatkowej chrupkości. dzieciaki były zachwycone. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
2 piersi z kurczaka lub polędwiczki drobiowe
1 jajko
mąka
sól, pieprz
papryka słodka
garsć rozgniecionych płatkówkukurydzianych
garść drobno posiekanych lub zmielonych  orzechów ziemnych
1 łyżka bułki tartej
olej do smażenia

 sos tzatziki:
200g jogurtu greckiego
1 ogórek
sól, pieprz
koperek
2-3 ząbki czosnku


Orzechy wymieszać z płatkami kukurydzianymi i bułką tartą. Dodać odrobinę słodkiej papryki w proszku. Kurczaka umyć osuszyć i pokroić w małe kawałeczki. Doprawić solą i pieprzem. Dokładnie obtoczyć w mące a następnie w roztrzepanym jajku i wymieszanej panierce. Smażyć na rozgrzanym oleju. Odsączyć na ręczniku papierowym.

Ogórka umyć, obrać i zetrzeć na tarce (grube oczka). Wymieszać go z jogurtem, dodać pokrojony drobno koperek i przeciśnięty czosnek. Doprawić solą i pieprzem.
Smacznego :)

 



 
 

9 komentarzy:

  1. Świetna panierka, na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. w takiej panierce jeszcze nie próbowałam:) bardzo ciekawie brzmi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczny pomysł :) na pewno wypróbuję!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie!
    Goszczę tu kolejny raz i dziś zrobiłam nuggetsy. Pozwoliłam sobie na małą zmianę z orzechami, gdyż nie przepadamy za ziemnymi. Ja dodałam laskowe i wyszły naprawdę smaczne. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy przepis,bardzo lubię nuggetsy z kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności! :)
    Świetny obiadek, ja dziś też robiłam nuggetsy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. One muszą być przepyszne! :) Takich nuggetsów jeszcze nie robiłam :) Trzeba tylko pamiętać, że do smażenia nuggetsów najlepszy jest olej, który znosi dobrze wysokie temperatury, bo inaczej te późniejsze porcje się przypalą - najlepszy pod tym względem, a zarazem najzdrowszy jest olej rzepakowy :)

    OdpowiedzUsuń