Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


7 lipca 2011

Zupa-krem brokułowa



Jest pyszna, bardzo przez nas lubiana i raczej nieskompliowana :) Polecam :)

Składniki:
  • ok.1,5 litra bulionu drobiowego
  • 1 duży brokuł
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 100g serka topionego
  • śmietana
  • świeży koperek
  • sól, pieprz, papryka słodka

Brokuł umyć i podzielić na różyczki. Dodać przeciśnięty czosnek. Gotować do miękkości na bulionie. Wyjąć kilka różyczek brokuła do dekoracji. Dodać serek topiony i śmietanę. Zmiksować bardzo dokładnie blenderem na jednolity krem. Doprawić. Posypać koperkiem.
Jeśli brokuł jest mały i zupa nie jest zbyt gęsta i treściwa można podczas gotowania dodać 1-2 ziemniaki. Można też zagęścić ją mąką, jednak tej ostatniej metody nie jestem osobiście zwolennikiem.

Smacznego :)



6 komentarzy:

  1. dziś zabieram się za tą zupkę,napiszę jak mi wyszła-))))
    Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Aniu trzymam kciuki i mam nadzieję że Ci posmakuje :)

      Usuń
  2. przepyszna...mhm,polecam. Po raz pierwszy gotowałam zupe z brokuła,od dziś wejdzie w moje menu na stałe
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa jest pyszna :) Dziękuję za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń