Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 kwietnia 2011

Najprostszy domowy chleb z ziarnami



Bardzo przez nas lubiany, jeden z najszybszych i najmniej skomplikowanych przepisów na chleb jaki znam :) Przepis znalazłam już jakiś czas temu na tej stronie Polecam gorąco :)


 
Składniki:

1 kg mąki tortowej
2,5 szkl. płatków owsianych "górskich"
100g pestek słonecznika
100g pestek dyni
1/2 szkl. siemienia lnianego lub ziarna sezamu
100g drożdży
1 litr letniej wody
2 łyżki cukru
1,5 łyżki soli


Mąkę, sól, płatki, słonecznik, dynię i sezam wymieszać w misce.
W drugiej misce drożdze pokruszyć, dodać cukier i zalać letnią wodą. Odstawić na 10 minut a następnie wymieszać z mąką i ziarnami. Dwie blachy "keksówki" natłuścić olejem i wysypać lekko kasza manną. Wlać ciasto (do połowy) , przykryć ściereczką i odstawić na 1 godzinę.
Po tym czasie wstawić do zimnego piekarnika, nastawić 200 stopni i piec przez ok. 1 godz.
Smacznego :)














20 komentarzy:

  1. Hihihi, ale się dałam wkręcić :-) Myślałam, że to na zakwasie... a taki (bardzo podobny) piekę już od dawna :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chleb wygląda smakowicie. A prosze mi powiedzieć czy ten chlebek wyjdzie jesli nie dodam ziaren dyni słonecznika ?? Za bardzo nie lubię takiego chleba... Pozdraiwam Iza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjdzie, smak na pewno zmieni ale wyjdzie ;) Jedynie zmniejszyłabym ilość wody. Zacznij od 800 ml i ewentualnie dolej potem. Ciasto powino mieć konsystencje średnio-gęstej papki :)Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    2. Wydaje mi się, że można byłoby zamienić słonecznika i dynię na płatki owsiane, sezam i siemię :) Nigdy nie pilnowałam gatunku ziaren - ale ilości.

      Usuń
  3. Super chlebki! Lubię takie naładowane ziarenkami:) Pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  4. Chlebek pięknie wygląda.Za chwilkę zabieram się za przygotowanie wszystkich składników.Mam nadzieję że wyjdzie równie smakowity jak Twój.Pozdrawiam i dziękuję za super przepis.Marlena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki bardzo mocno :) Na pewno wyjdzie lux :)

      Usuń
  5. Jestem właśnie na etapie rośnięcia ciasta.... jak narazie rośnie pięknie...
    Ciekawe czy wyjdzie.... jak wyjdzie to od razu napiszę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyszło :D! Został mi tylko jeszce jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny !!! - a to czarne na zdjęciach na Twoim chlebku - czy to nie czarnuszka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czarny sezam :) Czarnuszkę tez daję czasami :)

      Usuń
  8. Jadłam. Pyszny. Moja córka dodała jeszcze żurawinę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To ja tez mam pytanie , mąka tortowa , czy mozna dać inna chodzi mi o to by nie był chlebek z białęj maki.

    OdpowiedzUsuń
  10. A zamiast owsianych platki orkiszowe nadaly by sie? I jakie wymiary foremek? Slinotoku dostaje jak widz e ten chleb

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdy nie robiłam z orkiszowych.... Wymiary blaszek: 12x35. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Czy można użyć mąki zytniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie jako jedynej. Można spróbować minimalnie jej dodać , jednak ten chleb najlepszy wychodzi tak jak podałam. Tak robię go zawsze :)

      Usuń