Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


3 czerwca 2011

Muffinki z piankowymi kapeluszami (hi-hat cupcakes)




Pamiętacie ciepłe lody? Ale to było szlaeństwo :) Postanowiłam wrócić pamięcią do mojego dzieciństwa... Wtedy hitem były: oranżada w woreczku ze słomką lub taka w proszku musująca na języku... Sindbadka chyba się nazywała... lody pingwin, wata cukrowa.... Żadna z tych rzeczy dziś smakiem nie powala na kolana, ale i tak wspominam je z sentymentem :) Chciałam by i moje dzieci spróbowały jak smakowało moje dzieciństwo. Na dzień dziecka przygotowałam dla nich mufinki z kapelusikami z ciepłych lodów. Mega słodkie, dosyć skutecznie potrafią zamulić ;) ale i tak dzieci zjadły je z radością. Połączenie czekoladowej pysznej babeczki z pianką cukrową oblaną czekoladą :) Idealne na dziecięce imprezy. Przepis znalazłąm na blgu "Moje wypieki" :)

Składnik na 12 babeczek:
  • 90g gorzkiej czekolady (rozpuszczonej)
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 115g masła
  • 1 1/4 szkl. cukru (ja dałam 3/4 szkl)
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1/2 szkl. kwaśnej gęstej śmietany
  • 1/4 szkl. wody


Mąkę wymieszać z proszkiem i sodą. Masło utrzeć na puszystą masę. Dodawać cukier nadal ucierając a następnie powoli wlewac przestudzoną czekoladę oraz kolejno jajka ( nie przerywając miksowania). Dodać śmietanę, i połowę mąki a na koniec wodę i resztę mąki ze spulchniaczami. Wymieszać.
Formę na mufinki wyłożyc papilotkami. Nałożyć ciasto. Piec ok. 25 minut w temp. 180 stopni. (mufinki nie wyrastają i sa płaskie). Wystudzić na kratce. :)

Składniki na piankę:
  • 3 białka
  • 1 i 3/4 szkl. cukru pudru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego lub innego
  • 1/4 szkl. wody

Białka, cukier i wodę umieścić w metalowej lub szklanej misce i ubiać ok. 1 minutę. W garnku o odrobine mniejszej średnicy od naszej miski zagotować troszkę wody. Umieścić na nim miskę, zmniejszyć ogień na minimum i ubijać równe 12 minut ( w tym czasie białka osiągną temp. ok. 70% i będą mocno gęste). Na koniec wmiksować ekstrakt.
Nakładać workiem cukierniczym z grubą okrągłą końcówką kapelusiki (zawijać do góry). Wstawić do lodówki najlepiej na noc.

Składniki na polewę:
  • 360g gorzkiej czekolady
  • 3 łyżki oleju rzepakowego
Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Dodać olej i wymieszać. Zanurzać każdą babeczkę. Odczekac aż spłynie nadmiar czekolady i dopiero stawiać. Wystudzić :)
Smacznego :)




2 komentarze: