Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


6 lutego 2012

Pączusie z sera twarogowego



Fantastyczny przepis znaleziony na blogu Słodkie fantazje. Wcześniej już robiłam pączki z dodatkiem serka homogenizowanego tutaj. Dzisiejsza propozycja jest jednak z uwagi na dodatek śmietany delikatniejsza. Kształt też bardziej "pączkowy". Cały talerz pysznych, okrąglutkich kuleczek zniknął nawet nie wiadomo kiedy. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
1/2 kg twarogu (trzykrotnie zmielony lub wiaderkowy sernikowy)
6 łyżek cukru
5 łyżek gęstej kwaśnej śmietany
4 jajka
2 szkl. mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżka spirytusu
16g cukru waniliowego (dodałam dodatkowo 1 łyżeczkę ekstraktu waniliowego)


Wszystkie składniki bardzo dokładnie wymieszać (najlepiej malakserem). Olej rozgrzać do ok 175 stopni. Wilgotnymi rękami formować małe kulki i smażyć. Odkładać na ręcznik papierowy. Wystudzic i odsączyć z tłuszczu a nastepnie oprószyć cukrem pudrem.
Smacznego :)






16 komentarzy:

  1. Wyglądają uroczo! Też mam na nie ochotę odkąd zobaczyłam je u Kasi...
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aj, znam te pączusie, co prawda nie piekę ich sama, ale kupuję w pobliskiej piekarni. Są pyszne, małe i szybko znikają :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślinka leci...

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie pączusie są pyszne! Podobają mi się bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  5. sa sliczne i z checia bym sobie pojadla takich dobroci:)

    OdpowiedzUsuń
  6. postanowiłam sobie, że w ten karnawał w końcu wypróbuję ten przepis - może już w ten weekend ;)
    super Ci wyszły!

    OdpowiedzUsuń
  7. a na czym smażyć najlepiej? chodzi mi o patelnię czy garnek i na jak głębokim oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja smażę w głębszym rondelku. Patelnia jest zbyt płaska ;)

      Usuń
  8. ile wyszło tych tłuściutkich kuleczek?

    OdpowiedzUsuń