Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


24 maja 2012

Czekoladowa tarta z bananami bez pieczenia




Banany i czekolada to idealne połączenie smaków. A jak dodamy do tego jeszcze kremówkę, adwocata i kruchy spód to już poezja... Zapraszam was dzisiaj na pyszną czekoladową tartę z bananami. Prawdziwa rozkosz dla czokoholików :) Polecam :)


Składniki na spód:
280g biszkoptów języczków
150g masła


Biszkopty dokładnie zmiksować najlepiej przy pomocy malaksera. Zalać rozpuszczonym masłem i dokładnie jeszcze chwilę miksować. Powstałą masą wyłożyć spód do tarty o średnicy 20-22 cm. formując nieco wyższy brzeg. Wstawić do lodówki na min. 1 godz.


Składniki na nadzienie:
300g czekolady deserowej gorzkiej
50g masła
1,5 szkl. śmietany kremówki 36%
40 ml likieru jajecznego advocat (klik)


Czekoladę połamać na kawałki i rozpuścić w kąpieli wodnej razem z masłem i śmietaną. Dodać likier i podgrzewać chwilę nie dopuszczając do zagotowania i zwarzenia. Zdjąć z ognia i wystudzić często mieszając. Gdy masa zacznie gęstnieć wlać na spód ciasteczkowy, wyrównać i wstawić ponownie do lodówki najlepiej na całą noc.

ponadto:
3 banany
40 ml likieru jajecznego advocat
wiórki lub ozdoby czekoladowe


Banany obrać i pokroić w plastry. Natychmiast skropić likierem i wymieszać. Układać na tarcie "dachówkowo". Schłodzić.
Smacznego :)

 
 
 


źródło inspiracji: "Moje gotowanie 3/2005"




22 komentarze:

  1. Jejku,wygląda absolutnie pysznie! Kusisz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, bez pieczenia w dodatku! Mega!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O jeju, to musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada niesamowicie kuszaco!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda fantastycznie!! Chyba jakiś protest napiszę, bo ostatnio nie mogę zaglądać do Ciebie, bo wszystko, chcę:):)!! Tylko do kogo:)
    Pozdrawiam słonecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D hahahha a może łatwiej byłoby osobiście oprotestować ? :D

      Usuń
  7. ciekawie wygląda :) czy zmieszanie z alkoholem powoduje, że banany nie ciemnieją?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :) Ja z reguły kropiłam sokiem z cytryny jabłka lub banany a teraz pierwszy raz advocatem je potraktowałam i były jaśniutkie cały czas :)

      Usuń
  8. Ja jestem jednym z tych lubiących czekoladę, więc na pewno by mi posmakowało;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jeśli czekolada i banany, to ja się poddaję.. mistrzostwo smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  10. absolutnie fantastyczne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm konkretna warstwa czekolady! tarta musi być obłędna w smaku!

    OdpowiedzUsuń
  12. ojjj - nie ma szans - muszę ukraść przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  13. jaka jest odpowiednia średnica blaszki do tego ciasta?

    OdpowiedzUsuń