Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


8 stycznia 2013

Cytrynowy tort bezowy z lemon curd




Gdy zobaczyłam ten tort na blogu Moje Wypieki zwariowałam na jego punkcie od razu. Wiedziałam że będzie nam smakował i nie pomyliłam się. Musiałam od razu go zrobić ale blaty bezowe upiekłam wg wcześniej już robionych np tutaj (klik)  pomijając kakao. Masę też zmuszona byłam zmienić jako że nie miałam serka mascarpone a sklepy były zmknięte .... Wyszło genialnie pysznie..... Aktualnie to mój faworyt wśród tortów bezowych. Polecam Wam baaaardzo :)

 
Składniki na bezę:
300ml białek (ok 8 szt)
szczypta soli
440g cukru kryształu
1 łyżeczka białego octu winnego
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać ocet i nie przerywając miksowania wsypywać stopniowo powoli cukier. Ubijać do momentu, aż powstanie nam błyszcząca masa. Dodać mąkę i dokładnie zmiksować.
Na dwóch blaszkach położyć papier do pieczenia. Narysować okręgi o średnicy 24 cm. Masę białkowa podzielić równo na dwie części i nałożyć na okręgi. Wygładzić lub jeśli wolimy zrobić łyżką "podniesione rożki" dokładając wypukłą część łyżki i podnosząc ją.
Bezy wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 stopni i piec. Po 5-10 minutach zmniejszamy temp do 140-150 stopni i pieczemy 90-100 minut. Beza jest idealna wtedy jak jest zarumieniona i lekko popękana zewnątrz a lekko wilgotna w środku..
Po tym czasie piekarnik wyłączyć, a bezy studzić w uchylonym piekarniku. Najlepiej jest bezy upiec dzień wcześniej i studzić je przez noc.

Składniki na krem:
500ml śmietany kremówki 36%
200g lemon curd (klik) plus ok 3 łyżki do polania
śmietan fix (opcjonalnie)

Śmietanę ubić na sztywno. Można dla pewności zrobić to z zagęstnikiem do śmietany. Kilka łyżek śmietany dodać do lemon curd i wymieszać delikatnie, następnie masę przełożyć do pozostałej śmietany i leciutko zmiksować. 
Na paterze ułożyć pierwszy blat bezowy, przykryć go kremem cytrynowym i delikatnie polać lemon curd. Na kremie ułożyć drugi blat bezowy i wierzch również delikatnie polać lemon curd (ja robiłam to workiem dekoratorskim  z wąska okrągłą tylką).
Tort można podawać od razu.
Smacznego :)

 
 
 
 

20 komentarzy:

  1. wygląda bajecznie :)jak chrupiaca lekka chmurka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie u Ciebie wygląda! Mnie też bardzo urzekł u Dorotki. Moze kiedyś się na niego pokuszę, musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się cudownie! Też mam na niego ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspanialy! Moge prosic o malutki kawaleczek? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam bezowe i chętnie bym się kawałeczkiem poczęstowała :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. beza z takim cytrynowym kremem musi być boska:) a wygląda niesamowicie:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Szukałam właśnie przepisu na moje imieninowe ciasto ;) Ten wydaje się na tyle prosty, że myślę, że sobie poradzę ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmmmmm...ale cudo!!!Jeśli smakuje tak jak wygląda, to zbieram się do sklepu po śmietankę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie na coś takiego mam ostatnio ochotę, wygląda bosko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. I co ja mam teraz zrobić, jak on mnie tak prześladuje??:)
    Cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały torcik bezowy! Czy można się poczęstować?

    OdpowiedzUsuń
  12. Unoszę się wraz z torcikiem. Kto by pomyślał, że to takie proste. Ale co się dziwić z takim cudeńkiem to żaden problem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Eliza, wygląda obłędnie! Po prostu cudo! A lemon curd to zdecydowanie moje klimaty, więc na pewno niebawem go zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda wspaniale. Połączenie bezy z lemon curd jest genialne, bo słodki smak równoważy się z kwaśnym :)

    OdpowiedzUsuń
  15. CUD ,MIÓD……brakuje mi słów, składam pokłony……….
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudne najpyszniejsza beza ! ��

    OdpowiedzUsuń