Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


29 stycznia 2012

Makuś kokosowy na białkach



Przepis na to ciasto jest u nas w domu od zawsze. To taki koronny przepis na wykorzystanie białek pozostałych po innych wypiekach.  Mama nazywała je "makusiem" i robiła z dodatkiem samego tylko maku w ilości 1 szkl. Taką czysto makową wersję ja także piekę jak choćby tutaj, gdzie wykorzystałam ten przepis do muffinek. Dzisiaj postanowiłam poeksperymentować i część maku zastąpiłam kokosem. To połączenie baaardzo nam przypadło do gustu i pewnie nie raz jeszcze do niego sięgnę. Chodzi mi po głowie np. upieczone jako spody tortowe przełożone kremem śmietanowym z dodatkiem białej czekolady.... ale to innym razem ;) Dzisiaj taka wersję polecam Wam bardzo :)


Składniki:
1 szkl. białek1/2 szkl. suchego maku
1 szczypta soli
3/4 szkl. cukru
1 cukier waniliowy

1/2 szkl. wiórek kokosowych1 szkl. mąki tortowej
2 kopiate łyżeczki proszku do pieczenia
250g margaryny


mleczna czekolada+1 łyżeczka oleju
orzechy i kokos do posypania




Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać cukier i dalej ubijać aż powstanie gęsta i lśniąca masa. Następnie dodawać kolejno wszystkie pozostałe składniki, a na koniec dodać roztopioną wystudzoną margarynę. Delikatnie wymieszać. Formę 12x30 wyłożyć papierem do pieczenia i wlać delikatnie ciasto. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni, wstawić blaszkę i piec ok 45-50 min do tzw suchego patyczka. Po upieczeniu wystudzić na kratce i polać roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą (z dodatkiem 1 łyżeczki oleju). Posypac wiórkami kokosowymi i orzechami.
Smacznego :)




3 komentarze:

  1. To pyszne ciacho. Robiłam kiedyś makowe na białkach, bardzo dobre. :)
    Pysznie wygląda u Ciebie.
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubimy się z tym ciastem :-) Smaczny sposób na utylizację białek!

    OdpowiedzUsuń
  3. To drugie po murzynku ulubione cisto mojego męża:) Bardzo smakowicie wygląda!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń