Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 listopada 2011

Praliny śliwkowo-żurawinowe z migdałowym środkiem



Czy u Was w kuchni też czasami coś powstaje z przypadku? Ja często improwizuję jednak od niedawna improwizacje te zapisuję... Tak było i dziś.... Zostało mi troszkę ciasta czekoladowego... taka reszteczka... Troszkę tego , troszkę owego i oto powstały pyszne praliny. Polecam bardzo :)


Składniki na 20 pralinek:
  • ok 160g ciasta czekoladowego (lub biszkoptowe+kakao)
  • 100g suszonych śliwek
  • 100g suszonej żurawiny
  • garść orzechów włoskich
  • garść migdałów
  • 3 łyżki golden syrupu

ponadto:
  • 20 migdałów obranych ze skórki
  • kakao i cukier puder do obtoczenia

Wszystkie składniki umieścić w malakserze i zmiksować. Lepić kulki w środek każdej wcisnąć po 1 migdałku. Część kulek obtoczyć w cukrze pudrze, a pozostałe w ciemnym kakao. Schłodzić w lodówce. Gotowe. Smacznego :)



9 komentarzy:

  1. Śliczne!
    Wyobrażam sobie jak smakują...zapewne bosko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe praliny, czekolada w połączeniu ze śliwką to dla mnie idealny zestaw, zapisuję do wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszą smakować obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. muszą być pyszne, zdjęcia mówią same za siebie
    pozdrawiam


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. O jak pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O tak, zdarzaja mi sie improwizacje - ale tak pyszne i efektowne jak twoje pralinki to chyba nie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne połączenie;) Te praliny w samym kakao nie są za gorzkie? ja kiedyś tak zrobiłam i nie smakowały mi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gorzkie nie są, ale trzeba lubić kakao ;) Ja wolę te z cukrem pudrem ale u mnie są amatorzy na kakao :) Dobrym pomysłem jest też obtoczenie w zmielonych lub drobniutko pokrojonych orzechach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne małe słodkości!! Uwielbiam takie cudeńka:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń