Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


13 grudnia 2011

Domowy ser ricotta



Po zrobionym ostatnio domowym jogurcie, dojrzewałam powoli do zrobienia domowego sera. Wcześniej zdarzało mi się podobny robić, ale jedynie na zasadzie półproduktu do paschy wielkanocnej. Nie wiem dlaczego tak długo zwlekałam bo ser ricotta bardzo lubię a ten smakuje wyśmienicie. Przepis znalazłam na Blogu Domi w kuchni. Polecam :)


Składniki:

1 litr mleka świeżego 3,2 %
100 ml jogurtu naturalnego
sok z 1/2 limonki
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka kwaśnej tłustej śmietany


Mleko zagrzać z sokiem z limonki, jogurtem i solą w garnku (85-90 stopni) . Podgrzewać do momentu aż na wierzchu zrobi się widoczny skrzep a pod nim serwatka. Zdjąc z gazu i odstawić na ok 10 minut do przestygnięcia. Następnie na większym garnku położyć sitko a na nim gazę. Przelać połowę, posypać szczyptą soli ser a następnie wlać druga połowę i znów oprószyć solą. Odczekać chwilę do odcedzenia. Ser wyjąć do miseczki, dodać śmietanę i dobrze całość wymieszać. Odstawić pod przykryciem na całą noc a następnie przechowywać  lodówce :)
Smacznego :)





9 komentarzy:

  1. Super pomysł, musze kiedys się odważyć i zrobić też:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to proste! :D też chętnie zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakos nie mogę się przemóc i nawet jogurtu zrobic...ale ricotte uwielbiam! Musze kiedys spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. oooo..... super, kocham ricotte. Kolejny przepis do zrobienia!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ricotta moja milosc - wrzucam przepis w ulubione!

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. super przepis, warty wypróbowania
    pozdrawiam

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj, strasznie się ciesze, że Ci zasmakowało! :)
    Serek jest delikatny i miękki, dlatego nawet najmłodsi go polubią :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam ten przepis u Domi i sama błam zadziwiona, że ten serek jest tak prosty w wykonaniu! Pięknie wygląda i chyba też się skuszę, bo bardzo lubię ricottę:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobienie własnoręcznie zarówno jogurtu jak i serka ricotta jest pomysłem co najmniej fascynującym. Widziałam już w kilku miejscach różne przepisy serkowe i muszę mocno przemyśleć czy nie zabrać się za takie dzieło :]

    OdpowiedzUsuń