Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


6 kwietnia 2012

Babka jabłkowo - miętowa



Smak jabłkowo miętowy jest bardzo lubiany przez moje dzieci. Postanowiłam więc uczynić z niego punkt wyjścia do stworzenia babki specjalnie dla nich :) Do mojej ulubionej babki majonezowej dodałam jabłka i wyszło przepysznie. Babka jest wilgotna, mięciuteńka i puchata. Jedyne nad czym muszę popracować to kolor, który raczej nie zachwyca ;) Warstwy się zmieszały.  Pierwotnie do części "miętowej" zamierzałam dodać listki mięty ale jak juz zdecydowałam się zrobić babkę to okazało się że listków brak ;) Spróbuję więc innym razem :) A tymczasem zapraszam na pyszną babkę :)



Składniki:
1/2 szkl. mąki pszennej
1/2 szkl, maki ziemniaczanej
1 szkl cukru 
4 jajka
1/3 szkl. majonezu (ok 2 kopiate łyżki)
2 łyżeczki proszku do pieczenia.
2 jabłka
2 łyżki syropu miętowego
1 łyżka syropu  green apple

ponadto:
lukier
kandyzowana skórka cytrynowa
kokos zabarwiony na zielono


Obydwie mąki, proszek do pieczenia, jajka, majonez i cukier bardzo dokładnie zmiksować. Ciasto podzielić na dwie części. Do jednej dać starte na grubej tarce jabłka (wcześniej odciśnięte na sitku) oraz syrop jabłkowy, a do drugiej dodać syrop miętowy i kroplę zielonego barwnika. Ciasto wlewać naprzemiennie do natłuszczonej i wysypanej kaszą manną blachy. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 45-50 min w 180 stopniach do tzw suchego patyczka. Po upieczeniu chwilkę pozostawić w formie, a następnie delikatnie wyjąć i studzić na kratce. Wystudzona babkę polać lukrem i posypać kandyzowaną skórka cytrynową oraz zielonym kokosem.
Smacznego :)




2 komentarze:

  1. Jaka zieloniutka, mnie tam się kolor bardzo podoba :)) chociaż na talerzyku bedzie wiosna :))

    OdpowiedzUsuń
  2. I mi tez się kolor podoba! Myślę, że pysznie smakuje ta Twoja kombinacja:) A przepis na majonezową babkę mam taki sam:)

    OdpowiedzUsuń