Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


8 lutego 2012

Konfitura z czerwonej cebuli jako dodatek do mięs



Fantastyczny dodatek do mięs. Błyskawiczna i niekłopotliwa w przygowowaniu.
Przepis znalazłam na blogu Moja Kuchnia, a ostatnio służył mi jako dodatek do karkówki marynowanej w zalewie miodowo-balsamicznej. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
3 średnie cebule czerwone
ok. 80-100 ml octu balsamicznego
2-3 łyżki brązowego cukru
1-1,5 łyżki miodu


Cukier rozgrzewamy na patelni. Gdy się rozpuści wrzucamy cebulę pokrojoną w piórka i podsmażamy ok 2-3 minuty, aż zmięknie. Następnie całość podlewamy octem balsamicznym tak by lekko przykrył cebulę mieszamy i gotujemy ok 5 minut. Po tym czasie dodajemy miód i podgrzewamy cały czas mieszając ok 5-7 min. do zredukowania płynu, aż całość stanie się lekko ciągnąca.
Smacznego :)



10 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Takiego dodatku do mięs jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna jest ta cebulka! Im częściej ją widzę tym większej nabieram chęci by spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przymierzałam się do takiej konfiturki ale jakoś mi tak zeszło że jeszcze jej nie zrobiłam. Ale jak patrzę na Twoją to aż mi sie slinka toczy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cebulowy chutney zrobił furorę jako dodatek do świątecznej pieczeni :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się że przepis podpasował :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawie wygląda, muszę spróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już jak widziałam ją u Oli, to mi się bardzo spodobała, ale do tej pory nie zrobiłam. Widzę, że to duży błąd!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już od kilku lat robię, ale mam trochę inny przepis, z czerwonym winem wytrawnym!

    OdpowiedzUsuń