Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 grudnia 2012

Pierniczki Kruidnoten




 Pierniczki Kruidnoten to tradycyjne holenderskie pierniczki rozdawane w dniu 5 grudnia dzieciom przez pomocników Świętego Mikołaja. Robi się błyskawicznie. Są cudownie aromatyczne, miękkie w środku a chrupiące na zewnątrz. Poza tym różnią się od tradycyjnych pierniczków rozmiarem - są malutkie takie na raz do buzi :) Ja przez pomyłkę zrobiłam je ciut większe ale nikomu to nie przeszkadzało - już zniknęły ;) Pewnie jeszcze przed Świętami znów je zrobię. Przepis wypatrzony u Madzi na blogu "Majanowe pieczenie" Polecam baaardzo :)


Składniki:
115g mąki pszennej tortowej
duża szczypta proszku do pieczenia
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1/2 łyżeczki kakao
50g brązowego cukru
szczypta soli
50g miękkiego masła
1 łyżeczka miodu
2 łyżki mleka



Wszystkie składniki bardzo dokładnie wyrobić najlepiej malakserem. Wyjdzie nam malutko ciasta - nie wystraszcie się ;) Z podanej proporcji ulepić ok. 40 kuleczek wielkości orzecha laskowego. Układac na blaszce wyłozonej papierem do pieczenia. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 160 stopni przez 20 minut.
Smacznego :)


 
 
 

9 komentarzy:

  1. Elizo, piękne Ci wyszły te pierniczki. :)
    Bardzo się cieszę,że posmakowały :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne zdjęcia:) ślicznie wyglądają twoje pienriczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Wheee, znalazłam jakiś urodzinowy wypiek dla mnie :D Już wiem co sobie upiekę za rok...dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. za chwilę zabieram się za wyrabianie pierniczków -dziękuję za świetną inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie upiekłam. Starałam się dzielnie trzymać przepisu i toczyłam małe kuleczki wielkości orzeszka. Wyszły bossskie! I chyba nie mają szans doczekać Świąt, ale robi się je tak szybko, że chętnie upiekę je raz jeszcze. Dziękuję za przepis, nie tylko zresztą ten, bo wiele mnie inspiruje i zachęca do skorzystania.
    Wesołych i słodkich Świąt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo bardo się cieszę :) Moje Świąt nie doczekały i piekłam je znów ;) Faktycznie to chyba najszybsze pierniczki na świecie :) Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę Wesołych Świąt :)

      Usuń