Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


20 grudnia 2011

Kruche maślano-marcepanowe choineczki



"Hu hu ha, hu hu ha nasza zima zła..." :) W tym roku póki co tylko w piosence bo za oknem raczej jej nie widać ;) Poniewaz tęskno mi troszke za białymi czapami sniegu na choinkach, skrzypiącym połyskującym śniegu i mrozie postanowiłam zrobić świąteczne kruche choineczki ubrane w białe czapy śniegowe z lukru i opruszone kokosem niczym płatkami śniegu... Do zrobienia choineczek skorzystałam z przepisu na wcześniej publikowane marcepanowe kruche ciasteczka. Tym razem dodałam jednak nieco barwnika i skorzystałam z innych foremek :) Tęsknicie za zimą?...


Składniki:
150g masła
50g cukru
16g cukru waniliowego
100g marcepanu najlepiej domowego
250g mąki tortowej
1 żółtko
odrobina zielonego barwnika w żelu

ponadto:
kokos do obsypania
lukier (1białko+1 szkl cukru pudru dobrze roztarte)

Masło, cukry i żółtko utrzeć na gładko. Dodać marcepan, mąkę i odrobinę zielonego barwnika (ja pomieszałam niebieski i żółty). Wyrobić gładziutkie elastyczne ciasto.  Ulepić kulę i wstawić do lodówki na minimum 30 minut. Po tym czasie ciasto rozwałkowac na grubośc 3-4 mm i foremkami do choinki 3D wykrawać ciasteczka. Piec na blaszce wyłożonej matą do pieczenia w temp 170-180 stopni przez 12-15 minut. Po wyjęciu chwilkę jeszcze pozostawić na blaszce a nastepnie studzić na kratce. Gotowe choineczki poskładać, oblać lukrem i obsypać kokosem.
Smacznego :)


3 komentarze:

  1. Śliczne są te choineczki. Bardzo fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tam za zimą nie tęsknię! Wcale a wcale!!
    Ale choinki prześliczne!!
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm, w sumie nie wiem czy tęsknię za mroźną zimą... Tak jak teraz jest chyba całkiem nieźle :] Śnieg zaczyna powoli padać, jest zimno, ale nie do zamarznięcia... A choineczki pod śnieżną czapą w Twoim wykonaniu bardzo dobrze tegoroczną zimę uzupełniają :]

    OdpowiedzUsuń