Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


29 lipca 2013

Kokosowe tiramisu




Jestem kawoszem i kokoso-maniakiem, ale to już wszyscy wiedzą :) Nic więc dziwnego, że gdy zobaczyłam ten przepis na blogu Moje Wypieki od razu zaświeciły mi się oczy.... Nie zawiodłam się. Deser jest delikatny, cudownie kokosowy z chrupiącymi wiórkami. Jeśli jeszcze nie jedliście koniecznie musicie spróbować. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki na 4 porcje:
200ml mleka+50ml likieru kokosowego
80g wiórek kokosowych
100g podłużnych biszkoptów
250g serka mascarpone
2 jajka
4 łyżki cukru
2 łyżki likieru kokosowego


Mleko wymieszać z likierem. Biszkopty dociąć na wymiar pucharków. Wiórki kokosowe uprażyć na złoto na suchej patelni cały czas mieszając i uważając by się nie przypaliły. Jajka umyć i wyparzyć. Białka ubić na sztywna pianę. Żółtka ubić z cukrem do momentu uzyskania jasnej puszystej masy. Dodać 2 łyżki likieru i serek mascarpone. Krótko zmiksować. Na koniec dodać pianę z białek i lekko wymieszać.
Biszkopty maczać w mleku i układać na dnie pucharków.  Na nie ułożyć połowę masy dzieląc ją równo pomiędzy cztery pucharki. Posypać połowa kokosu. Na to układamy kolejna warstwę biszkoptów nasączonych mlekiem i krem. Wierzch posypujemy pozostałymi wiórkami. Schłodzić w lodówce i podawać. Smacznego :)

 


10 komentarzy:

  1. Pyszności:) Koniecznie musze przygotować takie cudo:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny!!! ależ mi się takiego zachciało:)

    OdpowiedzUsuń
  3. tiramisu uwielbiam ponad wszystko a kokosowe wydaje się naprawdę fjanym pomyslem

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę takie cudo mojemu domowemu kokosożercy przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli smakują tak jak wyglądają, to poproszę o jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nienawidzę kawy, więc taka alternatywa jest dla mnie idealna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Można jakoś zastąpić likier ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można innym alkoholem ale to już zdecydowanie nie będzie to samo.... Jeśli pomijamy całkowicie alkohol to można spróbować z mleczkiem lub śmietanka kokosową ale alkohol nadaje charakteru...

      Usuń
  8. Też uwielbiam kokosowo :) Napewno wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepięknie wygląda, chyba sie skuszę….
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń