Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


29 lipca 2013

Kokosowe tiramisu




Jestem kawoszem i kokoso-maniakiem, ale to już wszyscy wiedzą :) Nic więc dziwnego, że gdy zobaczyłam ten przepis na blogu Moje Wypieki od razu zaświeciły mi się oczy.... Nie zawiodłam się. Deser jest delikatny, cudownie kokosowy z chrupiącymi wiórkami. Jeśli jeszcze nie jedliście koniecznie musicie spróbować. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki na 4 porcje:
200ml mleka+50ml likieru kokosowego
80g wiórek kokosowych
100g podłużnych biszkoptów
250g serka mascarpone
2 jajka
4 łyżki cukru
2 łyżki likieru kokosowego


Mleko wymieszać z likierem. Biszkopty dociąć na wymiar pucharków. Wiórki kokosowe uprażyć na złoto na suchej patelni cały czas mieszając i uważając by się nie przypaliły. Jajka umyć i wyparzyć. Białka ubić na sztywna pianę. Żółtka ubić z cukrem do momentu uzyskania jasnej puszystej masy. Dodać 2 łyżki likieru i serek mascarpone. Krótko zmiksować. Na koniec dodać pianę z białek i lekko wymieszać.
Biszkopty maczać w mleku i układać na dnie pucharków.  Na nie ułożyć połowę masy dzieląc ją równo pomiędzy cztery pucharki. Posypać połowa kokosu. Na to układamy kolejna warstwę biszkoptów nasączonych mlekiem i krem. Wierzch posypujemy pozostałymi wiórkami. Schłodzić w lodówce i podawać. Smacznego :)

 


11 komentarzy:

  1. Pyszności:) Koniecznie musze przygotować takie cudo:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny!!! ależ mi się takiego zachciało:)

    OdpowiedzUsuń
  3. tiramisu uwielbiam ponad wszystko a kokosowe wydaje się naprawdę fjanym pomyslem

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę takie cudo mojemu domowemu kokosożercy przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli smakują tak jak wyglądają, to poproszę o jeden :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nienawidzę kawy, więc taka alternatywa jest dla mnie idealna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. można innym alkoholem ale to już zdecydowanie nie będzie to samo.... Jeśli pomijamy całkowicie alkohol to można spróbować z mleczkiem lub śmietanka kokosową ale alkohol nadaje charakteru...

      Usuń
  8. Też uwielbiam kokosowo :) Napewno wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepięknie wygląda, chyba sie skuszę….
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń