Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


4 grudnia 2011

Schab z sosem musztardowo-śmietanowym na piwie Redd's



Błyskawiczny obiad - bardzo proszę. Dzisiaj chciałabym Wam zaproponować mięso z absolutnie genialnym w smaku sosem, robionym na bazie śmietany kremówki, musztardy francuskiej i piwa Redd's Sos ma tak niesamowity smak, że za pierwszym razem jak go robiłam prawie cały zjadłam z patelni zanim go podałam ;) Idealny taki do wyjadania chlebkiem :) Następnym razem spróbuję zastapić kremówkę serkiem mascarpone :) Inspirowałam sie książką "Nigella ekspresowo" jednak z moimi zmianami :) Polecam i to baaaardzo :)


Składniki:

4 plastry schabu lub piersi kurczaka
1 ząbek czosnku przecisniety lub odrobina czosnku granulowanego (przeciśnięty świeży dodać do sosu , natomiast jeśli jest granulowanym  to wówczas opruszyć lekko mięso)
125 ml piwa redd's jabłkowego
1 łyżka musztardy francuskiej ( i tylko takiej !)
80 ml śmietany kremówki
sól, pieprz
oliwa

Schab lub piersi lekko rozbić. Obustronnie lekko doprawić solą i pieprzem. Usmażyc na rozgrzanej oliwie z dwóch stron. Mięso przełożyc na półmisek i przykryć folią aluminiową by nie wystygło.
Na patelnię na której smażyło się mięso wlewamy piwo jabłkowe i gotujemy ok 1 min. Następnie dodajemy musztarde i kremówke i gotujemy chwilę - do zgęstnienia. Powstałym sosem polewamy mięso i podajemy np z sałatką grecką w towarzystwie bagietki lub frytek :)
Smacznego :)





9 komentarzy:

  1. jestem pod ogromnym wrażeniem!
    danie mistrzowskie ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł z tym piwem ,a danie wygląda przepysznie. Piekne zdjęcia zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! Z piwem robiłam tylko kurczaka na butelce i był pyszny. Zapisuję i koniecznie muszę zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda fantastycznie, zakochałam się w składnikach i wyglądzie :D Wypróbuję na więcej niż 100%, bo uwielbiam dobre sosiki. Niedawno robiłam schab w sosie miodowo-sojowym. Wodę i zasmaczony sosem tłuszcz zlałam do rondelka, zagęściłam mąką i też był rewelacyjny, także polecam do wypróbowania, jeśli lubisz sosiki :]

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuje wam serdecznie :) W oryginale przepisu nie było mowy o Redd'sie ale był tam cydr.... Wymyśliłam że zastapie go właśnie Redds'em i to był strzał w dziesiatkę :) Sosik jest pyszny :) Kurcze.... chyba jutro znowu go sobie zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoja kreatywność mnie zawsze bardzo zaskakuje!! Podziwiam i chylę czoła!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hehe, myślałam, że tylko ja mam takie pomysły, ten przepis jest z książki Nigelli i gotując to danie również nie miałam cydru i zastąpiłam go właśnie Reddsem, jest boskim zastępnikiem:) Danie pychota, palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
  8. To mnie zaintrygowałas:)wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Próbowałem już wielu różnych piw i akurat te o smaku zawsze mi się źle kojarzą - bo tego co ma robić ten smak często jest mniej niż 1%. Na przykład smak żurawinowy było o nim hucznie w reklamach a tak naprawdę jest dla mnie bardzo kiepski, smak jest dziwny. No i skład też nie fajny http://www.open-youweb.com/piwo-redds-o-smaku-zurawinowym-opinia/ raczej nie zachęca do kupowania. Osobiście nie polecam lepiej wybrać coś innego.

    OdpowiedzUsuń