Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 kwietnia 2011

Niezawodna babka wielkanocna


Babka z majonezem - babka majonezowa. Przepis niezawodny i błyskawiczny. Sięgam po niego w każde Święta Wielkanocne. Dodatek majonezu może szokujący - jest tajemnicą udanego wypieku ;) Przepis pochodzi z serwisu Wielkie Żarcie. 
Polecam baaardzo :)


Składniki:
1/2 szkl. mąki pszennej
1/2 szkl. mąki ziemniaczanej
1 szkl. cukru
1/3 szkl. majonezu (ok. 2 duże łyżki)
4 jaja
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Wszystkie składniki wsypujemy do malaksera i bardzo dobrze miksujemy.
Wlewamy do natłuszczonej i wysypanej odrobiną kaszy manny foremki z kominem (śr. 23 cm wys. 12 cm). Pieczemy ok. 50 minut w temp. ok. 175-180 stopni.

Babkę można modyfikować na kilka różnych sposobów:

  • można dodać do ciasta 1/3 szkl. maku, kokosu lub migdałów w płatkach i mamy baby w kilku pysznych smakach
  • można dodać do części ciasta kakao lub kawę i tą częścią polać po wierzchu i mamy babę w fantazyjne wzory
  • można do całości ciasta dodać kakao (zamiast części mąki dać kakao) i wtedy mamy babę czekoladową
Smacznego wszystkim :)






10 komentarzy:

  1. upieklam ja dzis,cudna,rozplywa sie w ustach,dzieki za przepis,pozdrawiam,Maja38.

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Cieszę się bardzo :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam własnie, rewelacja tak prosty przepis a tak smaczna babka ;) i ten ...majonez ;) pozdrawiam i dziękuję!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Te komentarze mnie zachęcają do upieczenia,babki kokosowej.
    Pozdrawiam,czuje dobre fluidy od PANI.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała!!! Nigdy nie jadłam takiej puszystej babki :) Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo , bardzo się cieszę :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  6. Szkoda, ze dopiero teraz znalazłam ten przepis,bo wygląda zachecajaco.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam :)
    Wiem,że przepis dodany dawno,ale jest genialny.
    Znalazłam go w Wielką Sobotę i od tego czasu korzystałam 4 razy.
    Dziś zrobiłam z podwójnej porcji,bo babka z wtorku nie doczekała czwartku :)
    Ja dzielę ciasto na dwa i do jednej części dodaję kakao,dziś dałam też cynamon wyszło pyyyszne.
    Pozdrawiam serdecznie i idę szukać kolejnych przepisów na blogu.... ;)

    OdpowiedzUsuń