Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


21 czerwca 2011

Chrupiące rozetki - przepis II



Przepis na rozetki już gościł w moim blogu. Dziś chcę Wam podać drugi. ten wydaje mi się byc delikatniejszy ale należy pamiętać że dodatek cukru w cieście powoduje "szybsze łapanie koloru" ;)
Polecam :)

Składniki:
  • 2 jajka
  • 1 łyżka wrzątku
  • 2łyżki cukru
  • 1 szklanka mleka (3,2%)
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • 1 szklanka mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania

Jajka ubić z cukrem i 1 łyżką wrzątku. Następnie dodać pozostałe składniki i bardzo dobrze wymieszać.
Olej wlać do rondelka do wysokości rozetki. Tłuszcz rozgrzać (ale nie zagotować). Rozetke wsadzic do tłuszczu i również rozgrzać. Gorącą zamoczyć w cieście do wysokości 3/4 i trzymać tak długo aż skwierczy, następne zaurzyć w tłuszczu. Powinna sama po chwili odpaść . Piec na złoto, odsączyć na ręczniku papierowym nadmiar tłuszczu. Posypać cukrem pudrem :) Rozetka powinna być cały czas gorąca - nie odkładamy jej na bok. Jeśli w danym momencie jej nie używamy powinna być zamoczona w gorącym tłuszczu z piekącymi się rozetkami :)
Smacznego :)






2 komentarze:

  1. a Ty mi powiedz lepiej, skad masz takie fajne foremki:) bo ciasto i zrobie..ale takich cud juz nie:) Gdzie kupilas?:)))

    ps. az chce sie zchrupac:)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Rozetki kupiłam na allegro już jakiś czas temu. Ja kupowałam tutaj: http://allegro.pl/foremki-do-rozetek-foremki-do-ciastek-rozetki-i1896314776.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń