Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


21 grudnia 2011

Domowa biała czekolada z pistacjami



Pyszna delikatna, rozpływająca się w ustach... Może nie słychać charakterystycznego trzasku przy łamaniu kostek, ale i tak nie przeszkodziło to jej w nader szybkim zniknięciu :) Przepis znaleziony na blogu Smaczne Inspiracje. Polecam baaardzo :)


Składniki:

200g masła
1 szkl. cukru
1 szkl. śmietany 30%
400g mleka w proszku (pełne 26,5% tłuszczu)
ziarenka z 1/2 laski wanilii
2 garście grubo posiekanych pistacji*


Na małym ogniu rozpuszczamy masło, śmietanę, cukier i wanilię. Chwilę podgrzewamy do zagotowania cały czas mieszając. Zdejmujemy z ognia i powoli nie przerywając mieszania wsypujemy przesiane (!) mleko w proszku. Masa powinna być jednolita i bez grudek. Gdyby jednak takowe powstały należy całość przetrzeć przez sito. Następnie dodac posiekane pistacje i dokładnie wymieszać. Masę przelac do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia, dokładnie i równo rozsmarować i odstawic do stężenia. Kroić w kwadraty dowolnej wielkości i pakować np w ozdobne paczuszki z celofanu :)

*czekoladę można zrobić z dowolnymi dodatkami takimi jak: wiórki kokosowe, orzechy ziemne, laskowe, żurawina itp.

Smacznego :)



 



22 komentarze:

  1. To jest najsmaczniejszy blog na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Dziękuję :) Bardzo mi miło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekolada wyglada smacznie,mam pytanie:jezeli uzyje cukru z wanilia to moge ominac juz dodawanie ziarenek? one juz beda w cukrze.
    Zgory dziekuje za odp:0
    Pozdrawiam,Jola:)

    OdpowiedzUsuń
  4. tak, możesz wowczs pominąć :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, fajna na prezencik i w ogóle pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie przepadam za białą czekolada, jest dla mnie stanowczo za mdła, ale wyszła Ci tak ślicznie, że na kosteczkę bym się chętnie skusiła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ona musi być boska w smaku!!!

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. WOW! Idealny prezent dla kogoś tak bardzo kochającego białą czekoladę jak ja! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam!! Zrobię, jak tylko odpocznę po świętach:)Robiłam kiedyś blok czekoladowy biały właśnie i był pyszny, więc ta czekolada na pewno tez mi podpasuje:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę niesamowita! Koniecznie będę musiała wypróbować ten przepis.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Białej czekolady nie ma, ale ten blok zwłaszcza, że są w nim pistacje, wygląda zachęcająco. Ciekawa jestem czy mleko w proszku można czymś zastąpić, tu gdzie mieszkam, nie ma takiego...

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny i pyszny prezent na święta, szczególnie w celofanowym woreczku, przewiązany śliczną kokardką :]

    OdpowiedzUsuń
  13. Właśnie zrobiłam swoje czekoladki :) Czekam aż stężeją, już nie mogę się doczekać, pięknie pachną! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ile tabliczek czekolady (orientacyjnie) można uzyskać z tych proporcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rany... teraz widzę że nie podałam wielkości blaszki... Wychodzi tego na prawde sporo.... Zliczając same składniki tak na szybko to ok 800g Będę robiła w tym tygodniu ją jeszcze raz to uzupełnię informacje o blaszce i o gramaturze końcowej ;)

      Usuń
    2. zrobiłam jeszcze raz :) Rozsmarowywałam masę na blaszce z wyposażenia piekarnika wyłożonej papierem. Powstał mi prostokąt 35x23. Waga końcowa czekolady 1077g :D Pozdrawiam :)

      Usuń

  15. Robi wrażenie !!!
    Moc serdeczności;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmm wygląda na to, że nie dodało mojego pytania, więc jeszcze raz :) Bardzo ładnie wyglądają te paczuszki z czekoladą, idealne na prezent, gratulacje :) i tu następuje pytanie: jak długo można taką czekoladę przechowywać, żeby nie straciła smaku ani konsystencji? Chciałabym takie paczuszki dorzucić do buteleczki domowego winka w ramach prezentu dla gości weselenych (zamiast tradycyjnej paczki z ciastem) i zastanawiam sie ile wczesniej mogę je przygotować, żeby nie zostawiać tego na soatatni moment?

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przechowywane mogą być w lodówce - w cieple mogą się rozpuścić lub nieładnie rozpaćkać ;) Przygotować je można z powodzeniem na tydzień wcześniej :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jestem zwolenniczką białej czekolady ale Twoja wygląda bardzo apetycznie. Ostatnio przyrządzałam białą czekoladę do picia i była wyjątkowo smaczna. Może to za sprawą wskazówek z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/napoje-i-koktajle/goraca-czekolada-jak-ja-zrobic/ bo od kiedy korzystam z tyck wskazówek moja czekolada do picia ma idealna konsystencję i jest po prostu przepyszna.

    OdpowiedzUsuń