Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


13 marca 2012

Owsiano-kokosowe ciasteczka ANZAC biscuits




Słynne owsiano - kokosowe ciasteczka, zwane też ciastkami żołnierzy. Pieczone przez kobiety podczas I wojny Światowej dla australijskich żołnierzy z korpusu Australian and New Zeland Army Corps (ANZAC)  przebywających na froncie. Ciasteczka tak zostały wymyślone, by dobrze znosić daleką drogę pozostając przy tym śweże i smaczne. Przepis znaleziony na blogu Moje Wypieki. Polecam Wam baaaardzo :)



Składniki na ok. 20-25 szt ciasteczek:
85g płatków owsianych górskich (nie błyskawicznych)
85g wiórków kokosowych
100g mąki pszennej
70g cukru pudru
100g rozpuszczonego masła
1 łyżka golden syrupu lub miodu (klik)
1 płaska łyżeczka sody
2 łyżki wrzącej wody


Płatki owsiane, kokos, mąkę i cukier wymieszać. Masło rozpuścić w rondelku. Zdjąć z ognia i dodać golden syrup i dokładnie wymieszać. Sodę wymieszać z wrzącą woda i wlać do rondelka z masłem i golden syrupem (powinno sie lekko spienić). Całość wlać do sypkich składników i dobrze wymieszać. W dłoniach lepić kulki wielkości orzecha włoskiego i układać na blaszce wyłożonej mata do pieczenia (leciutko je spłaszczyć - nie za mocno bo ciasto się rozleje i powstaną nam płaskie placki a nie do końca o to chodzi ;) ) Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 8-10 minut w temp 180 stopni (uwaga bo szybko łapią kolor). Po wyjęciu zostawić je na chwilę na blaszce (będa bardzo miękkie) a następnie delikatnie przenieść na kratkę i tak studzić.
Smacznego :)







13 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo kusząco :) przepis zapisuję... zaintrygowały te ciasteczka dla żołnierzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne są te ciastka! Kiedyś je robiłam. Bardzo nam smakowały.
    U Ciebie prezentują się bardzo pysznie.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie;) Myślę, że do herbatki bym się skusiła i nie tylko;)

    OdpowiedzUsuń
  4. pycha!!! jak owsiane, to muszę zrobić

    OdpowiedzUsuń
  5. to są jedne z moich ulubionych ciasteczek, mogłabym je jeść i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To ulubione ciastka mojego Mezczyzny - robie je srednio dwa razy w miesiacu i za kazdym razem znikaja tak samo szybko.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie takie ciasteczka z dodatkiem kokosu.... hmmm, chyba sie skusze na ich zrobienie!!!! Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo lubię owsiane słodkości, ciasteczka wyglądają znakomicie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają przecudnie. Zachciało mi się ciasteczek :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają pysznie! robiłam je kiedyś, i wiem, zę są bardzo dobre! No i przypomniałaś mi jak dawno nie robiłam ciasteczek...

    OdpowiedzUsuń
  11. przepyszne! wczoraj zrobiłam, dziś prawie nie ma :)
    właśnie robię drugie podejście, tym razem na mące pełnoziarnistej :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń