Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


22 listopada 2012

Szarlotka dyniowo-pomarańczowa




Ta szarlotka przyśniła mi się w nocy :) Połączenie dyni i jabłek.... Obudziłam się rano i wiedziałam, że muszę pokombinować w tym kierunku... Cieszę się że spróbowałam, bo pysznie wyszło....  Szarlotka powstała w oparciu o przepis na szarlotkę na mlecznym spodzie . Zmieniłam nadzienie, w cieście ciut zmniejszyłam na to konto ilość cukru i zrezygnowałam z lukru na rzecz cukru pudru. Polecam baaardzo :)




Składniki na nadzienie:
1 kg miąższu z dyni
1 kg kwaśnych jabłek (szara reneta lub antonówka)
3 łyżki cukru
16 g cukru waniliowego (klik)
ok. 1/2 i 1/4 szkl wody
1/4 łyżeczki cynamonu
40g masła
sok z 1/2 cytryny i otarta skórka
1 pomarańcza lub aromat pomarańczowy

Dynię obrać i pokroić w kawałki ok 3x3 cm. Do dużego rondla wlać ok 1/2 szkl wody i pod przykryciem prażyć dynię do miękkości. Dodać sok z cytryny i pokrojona drobniutko pomarańczę. Prażyć jeszcze chwilę tym razem bez przykrycia w celu odparowania wody
Jabłka obrać, wypestkować i pokroić na ćwiartki, a te następnie na 3-4 kawałki. Jabłka wrzucić do dużego rondla, dodać cukry, 1/4 szkl. wody i cynamon. Prażyć najpierw pod przykryciem a następnie bez (jabłka mają być miękkie ale nie całkowicie rozgotowane). Pod koniec odparować wodę, wymieszać z dynią dodać masło i jeszcze raz ewentualnie doprawić. Zagotować i wystudzić.
Jeśli nadzienie wydaje się nadal zbyt rzadkie można oprószyć go 2 łyżkami mąki ziemniaczanej i szybko wymieszać uważając by nie zrobiły się nam kluski ;). Zagotować. wystudzić.


Składniki na ciasto:
400g mąki pszennej
1/4 szkl. cukru
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
16 g cukru waniliowego (klik)
3-4 łyżki mleka
160g miękkiego masła

Składniki ciasta bardzo dobrze wyrobić (ja robię to malakserem).
Ciasto podzielić na dwie równe części. Na papierze do pieczenia rozwałkować z ciasta prostokąt wielkości blaszki (24x25) i przenieść go delikatnie do blaszki. Ponakłuwać. Wstawić do nagrzanego piekarnika i podpiec 10 minut w temp. 180 stopni.

Po tym czasie wyjąć, wyłożyć nadzienie i wyrównać.
Drugą część ciasta rozwałkować ponownie na papierze do pieczenia na wielkość blaszki - zrolować z papierem a następnie delikatnie przenieść nad blaszkę i ciasto rozwijając ułożyć na wierzchu nadzienia. Wyrównać, ponakłuwać i ponownie wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok 30-35 min. Wierzch powinien być przyrumieniony. Upieczone ciasto wystudzić. Wierzch posypać cukrem pudrem. Smacznego :)


 
 
 

7 komentarzy:

  1. a mnie się ona również chyba będzie śniła:) powalił mnie jej kolor, istne cudo:)
    a w smaku... pewnie smakuje nieziemsko;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! smakowicie! przepis koniecznie do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a czy mozna zamienic dynie na wiecej jablek? chodzi o to ze nie znosze dyni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jasne :) Wówczas będziesz miała przepyszną szarlotkę :) Taka klasyczna bez dyni pojawiła się tutaj: http://mojepasjekrakow.blogspot.com/2012/10/szarlotka-na-mlecznym-spodzie.html :)

      Usuń
  4. Śliczne ma to dyniowe wnętrze. Pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziwne, bo niedawno i u mnie była dyniowa szarlotka... xd
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) o widzisz :) Nie widziałam :) Tez pyszna chyba :) Znaczy się te moje sny nie do końca prorocze hahahaha :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń