Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


22 sierpnia 2011

Masło orzechowe z miodem i cynamonem




Uwielbiam masło orzechowe. Słodko słone jest baaaardzo w moim guście ;)  Ostatnio pojawiło sie kilka wpisów na blogach z przepisami na tą wysokokaloryczną poprawę nastroju. Mnie szczególnie uwiódł ten z dodatkiem miodu i cynamonu od Liski Polecam Wam baaaardzo :)


Składniki na 1 słoiczek ok 220 ml:

180 g orzeszków ziemnych niesolonych
3/4 łyżeczki soli morskiej
6-10 łyżek oleju roślinnego
2 łyżeczki jasnego miodu
1/4 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka soku z cytryny

Piekarnik rozgrzac do temp. 180 stopni. Orzechy wymieszać z solą i 1 łyżką oleju. Wysypać na blaszkę do pieczenia i równomiernie rozłożyć. Piec ok 12 minut (po ok 5-6 minutach przemieszać by równomiernie się uprażyły). Wyjąc z piekarnika i ostudzić.
Połączyć z pozostałymi składnikami i bardzo dokładnie zmiksować do gładkości (olej wlewać powoli i stopniowo).
Przełożyć do słoika i przechowywać w lodówce
Smacznego:)


 


6 komentarzy:

  1. zjadłabym teraz kanapkę z Twoim masłem orzechowym :-) wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe masło orzechowe to pyszności, a w wzbogacenie go miodem i cynamonem to rewelacyjny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie z dużymi kawałkami orzechów. A z cynamonem jeszcze nie próbowałam, zawsze w swojej wersji dodaję miód, sól i ewentualnie cukier :)

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam - jest świetne tylko następnym razem oszczędniej potraktuję olejem ;) Ja niepotrzebnie od razu wlałam te 10 łyżek ;) Trzeba było zacząć od 6 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taka kanapka z masełkiem orzechowym musi pysznie smakować.

    OdpowiedzUsuń
  6. jaka cudowna konsystencja! uwielbiam takie! :) ale z cynamonem jeszcze nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń