Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


9 lutego 2012

Cukier waniliowy z ziarenkami wanilii



Muszę się Wam przyznać że do niedawna nie wiedziałm że cukier waniliowy sprzedawany w sklepach to tak na prawdę nie waniliowy a wanilinowy... No nie wiedziałam i już... Nie miałam pojęcia, że ten drugi jest produkowany na bazie syntetycznej waniliny, która uzyskiwana jest przez rozkład ligniny (jednego z podstawowych składników drewna). To właśnie ten fakt między innymi sprawia, że cukier wanilinowy ma gorzkawy posmak i nie należy przesadzić z jego ilością. Wszystkie te informacje znalazłam na stronie Art Kulinaria i od razu postanowiłam zrobić domowy cukier waniliowy...
Jest fantastyczny, banalny w przygotowaniu, aromatyczny i nie jakiś z ligniny, ale z prawdziwymi ziarenkami wanilii. Gorąco Was zachęcam do domowych produktów, które są nieporównywalnie lepsze od kupnych.


Składniki:
200-400g cukru białego lub brązowego (ja dałam 300g)
1 duża laska wanilii lub 2 mniejsze


Laski wanilii przekroić wzdłuż, wyskrobać ziarenka i dokładnie wymieszać je z cukrem. Do słoiczka ze szczelnie zamykaną pokrywką wsypać cukier z wanilią i powkładać pokrojone kawałki lasek wanilli. Słoiczek szczelnie zamknąć, dokładnie nim wstrząsnąć, by wszystko się dobrze wymieszało. Odstawić na min. 1-2 tygodnie (co jakiś czas wstrząsać słoikiem). Po tym czasie możemy cieszyć się wspaniałym smakiem i aromatem domowego cukru waniliowego.
Gdy zużyjemy część cukru możemy uzupełniać jego zawartość jak i zawatrość lasek wanilii. Należy jednak pamiętać by słoik był szczelnie zamykany za każdym razem. To zapewni świeżość i doskonały aromat cukru.
Smacznego :)





13 komentarzy:

  1. polecam ciepłe mleko z pianką z dodatkiem tego cukru! w sam raz na zimowy wieczór:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. będę musiała zrobić ten cukier w końcu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a z cukru pudru można zrobic??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lepszy będzie drobny biały lub brązowy... puder raczej nie...

      Usuń
  4. Tak masz racje. Lepiej robic cukier waniliowy samemu. Jest tez w sklepach taka esencja vaniljowa, kosztuje troche, ale naturalna i bardzo dobra, starcza na dlugo. Ale pomysl na wlasny cukier waniliowy tez dobry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ekstrakt waniliowy tez domowy robię :) i też baaardzo polecam :)

      http://mojepasjekrakow.blogspot.com/2012/01/ekstrakt-waniliowy.html

      Usuń
  5. Domowy cukier waniliowy jest najlepszy. Od kiedy robię w domu, to nie kupuję już wanilinowego.

    POzdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. i ja używam esencji waniliowej. cukier też muszę zrobić, ale z trzcinowego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Żebyś widziała minę moich znajomych, jak ich uświadomiłam, że to cukier wanilinowy, a nie waniliowy! kilka razy na opakowaniu czytali waniliowy upierając się, że mają racje:):) bezcenne!!
    Taki domowy najlepszy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahhahaha dokładnie :) Ja sama dwa razy czytałam na opakowaniu :) Zawsze myślałam że tam pisze "waniliowy" :D

      Usuń
  8. W tym roku święta będą jeszcze bardziej aromatyczne, bo właśnie zrobiłam taki cukier!!! Wanilię i nie tylko kupiłam na www.nps-mix.pl i po poraz pierwszy użyję cukru waniliowego własnej roboty!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super pomysł, nie wpadłam na to XD

    OdpowiedzUsuń