Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


26 września 2011

Kokosanki




Uwielbiam kokos :D Czy ja juz o tym pisałam ? ;) Kokosanki oprócz tego, że doskonale smakują to idealnie nadają się do zużycia białek dość często zalegających w mojej lodówce po różnych innych wypiekach ;) Z podanego przepisu wychodzi cała blacha pysznych ciasteczek :)

Składniki:

4 białka
szczypta soli
300g wiórek kokosowych
2-3 łyżeczki mąki ziemniaczanej
180g cukru
aromat waniliowy
czasem dodaję też odrobinę cynamonu i odrobinę soku z cytryny

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Gdy już zgęstnieją dodawać powoli cukier nadal ubijając. Na koniec dodać wiórki kokosowe wymieszane z mąka ziemniaczaną i delikatnie wymieszać. Kłaśc łyżką ciasteczka (ja ukladałam łyżką do lodów ale nie ugniatać bo będa twarde) na natłuszczoną blachę lub wyłożoną matą do pieczenia i piec w 180 stopniach ok. 15-20 minut do momentu zezłocenia.
Upieczone kokosanki można dodatkowo maczać (spody) w roztopionej czekoladzie.
Ja, gdy robię wersję taką nie "codzienną" a na jakieś okazje, to wówczas kokosanki podaję z genialnym kremem czekoladowym, którego przepis podam jutro :)
Smacznego :)


8 komentarzy:

  1. cała blacha do chrupania :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno już jadłam kokosanki, a mam masę wiórek kokosowych w domu:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej, zauważyłam, że ktoś ukradł Ci zdjęcie pierogów http://galeriasmakow.wordpress.com/2011/08/30/zapowiedz-pierogi-z-jablkami-i-cynamonem - nie podpisałaś foty, a autorka chyba nie widzi nic złego w ściąganiu zdjęć od innych :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mirabelko bardzo serdecznie dziękuję Ci za informację. Juz do niej napisałam, ale komentarze ma moderowane więc pewnie go nie opublikuje.Zobaczymy jak się do mojego @ ustosunkuje. Nie wiem skąd w ludziach tyle bezczelności i jak mogą tak postępować :/ Ale mi z rana ciśnieni skoczyło :/ wrrrr
    Jeszcze raz bardzo serdecznie Ci dziękuję za info :*
    pozdrawiam - Eliza

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, ja tez uwielbiam te pyszne kokosowe ciasteczka! Tylko u mnie w domu znikają w dziwny sposób:). Twoje wyglądają zawodowo. Piękne zdjęcia:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są! podkradam jedno i zajadam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne są :) uwielbiam kokos.A kokosanki należą do ulubionych moich słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy nie robiłam kokosanek ale jak zobaczyłam jaki to prosty przepis to na pewno się skuszę

    OdpowiedzUsuń