Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


3 grudnia 2011

Zapiekanka z owocami morza na makaronie fusilli


Na wstępie winna jestem wyjaśnienie, że ja za owocami morza nie przepadam. Krewetki jeszcze ok... ale ośmiorniczki i mule to już nie bardzo ;) Owoce morza kocha za to mój mąż i to z myślą o nim robiłam dzisiejszą zapiekankę :) Twierdzi że pyszna - pozostaje mi wierzyć na słowo :) Przepis pochodzi z książeczki "Potrawy na zimę" nr 2/2008 Mąż poleca :)


Składniki:

250g makaronu fusilli ( u mnie kolorowy)
400g mieszanki mrożonych owoców morza ( krewetki, ośmiornice, kalmary)
200g pieczarek
2 łyżki oliwy
3-4 łyżki tartego żółtego sera
2 jajka
majeranek, tymianek, pietruszka
sól, pieprz, chili
1 łyżka masła


Owoce morza przelac wrzatkiem na sitku bez wcześniejszego rozmrażania.
Makaron ugotowac al dente i odcedzić. Pieczarki umyć, pokroić na ćwiartki i przysmażyć na maśle. Jajka dokładnie rozmącić. Makaron wymieszać z owocami morza i pieczarkami, dodać jajka, przyprawy i zioła  i wymieszać. Przygotowane składniki przełożyc do natłuszczonej formy, posypać tartym serem zółtym i piec w temp ok 190 stopni przez 20 minut. Udekorować dodatkowo natka pietruszki
Smacznego :)






5 komentarzy:

  1. Oj, to moglibysmy sobie podac rece z Twoim mezem - ja tez przepadam za owocami morza i nie watpie, ze zapiekanka byla przepyszna, bo tak tez wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuszą mnie ze wszystkich stron owocami morza.. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam... wygląda pysznie! Uwielbiam potrawy z owoców morza:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czas zapiekania i temperatura była faktycznie odpowiednia dla tych owoców morza ? Pytam bo ja tego do ust nie wezme a mąż zdecydowanie tak więc chciałabym zrobić niespodzianke bo napewno by sie nie spodziewał z mojej strony tych pyszności :) tylko musze byc pewna ze to bedzie gotowe do spożycia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz.. ja tez tego nie jadłam ;)Takie owoce morza to tez nie moja bajka i mi to nie smakuje kompletnie ;)Mój mąż za to je lubi :) Możesz przykryć ewentualnie folią aluminiową jak się za bardzo będzie spiekało ;) Skrócić możesz - wydłużać nie ma potrzeby :)

      Usuń