Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


20 sierpnia 2012

Konfitura malinowa

 

Fantastyczna konfitura malinowa idealnie wprost pasująca np do świeżo upieczonych gofrów z bitą śmietaną :) Konfiturę można przygotować z dowolnych owoców. Ja tym razem zrobiłam ją z malin. Przepis znalazłam na opakowaniu konfiturexu. Polecam :)

Składniki:
1 kg malin
1 opakowanie konfiturexu 2:1 (mieszanka żelująca)
500g cukru

Maliny dokładnie wymieszać z mieszanką żelującą. Wsypać całość do garnka z grubym dnem i podgrzewać. Gdy się zagotują zasypać cukrem, wymieszać i podgrzewać jeszcze przez ok 1 minutę. Po tym czasie zdjąć z ognia. Odczekać chwilkę aż zniknie piana (lub zdjąć ją). Konfiturę przełożyć do wyparzonych słoików, zakręcić i ustawić do góry dnem do momentu wystudzenia.

*jeśli komuś przeszkadzają pesteczki z malin- konfiturę można przetrzeć przez sito. Ja jednak je zostawiłam, gdyż córa takie właśnie lubi najbardziej :)
Smacznego :)


 
 
 

2 komentarze:

  1. w zeszłym roku wyszło mi jej aż 50 słoiczków! jest cudowna.

    OdpowiedzUsuń
  2. zapisuje bo maliny uwielbiam, za rok będzie jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń