Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


18 stycznia 2012

Placki ziemniaczane z płatkami owsianymi



Oj jak za mną chodziły ostatnio placki ziemniaczane.... Chodziły, chodziły i skutecznie dogoniły :) Miały być klasyczne ale w ostatniej chwili zdecydowałam się na przepis z książki "Dobre gotowanie-thermomix na każdy dzień". Niby niewielka zmiana , ale dodatek płatków owsianych sprawia , że placki są super chrupiące i pyszne. Polecam baaardzo :)


Składniki:
700g obranych ziemniaków
1 marchewka
1 cebula
4 łyzki mąki
4 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
2 jajka
1 płaska łyżka soli
1/2 łyżeczki pieprzu (lub mniej jak kto woli)


wykonanie thermomix:
Ziemniaki umyć, pokroić w połówki, marchewkę i cebulę obrać i pokroić w kawałki. Wszystko wrzucić do naczynia. Zmiksować 30s/obr.6
Smażyć na rozgrzanym tłuszczu. Podawać z ulubionymi dodatkami (gulasz, sos grzybowy, ser feta z pomidorkiem)

wykonanie tradycyjne:
Ziemniaki i marcewkę umyć i zetrzeć na drobnej tarce. Cebulę drobniuteńko pokroić. Dodać pozostałe składniki i bardzo dobrze rozmieszać.
Smażyć na rozgrzanym tłuszczu. Podawać z ulubionymi dodatkami (gulasz, sos grzybowy, ser feta z pomidorkiem)
Smacznego :)





 


8 komentarzy:

  1. A takich to jeszcze nie jadłam...koniecznie do spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się co na obiad dziś... Już wiem - dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne placki, ciekawy jestem dodatku tych płatków, trzeba będzie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje robię z cebulą i przyprawą do ziemniaków. Takich jeszcze nie robiłam. Dzisiaj wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ALe świetne! Nigdy nie łączyłam placków ziemniaczanych z płatkami owsianymi.

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie złociutkie... pysznie wyglądają... uwielbiam placki ziemniaczane ze śmietaną
    narobiłaś mi smaku :)))
    pozdrawiam

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. wygladaja pyszniutko, pewnie jutro sprobuje na obiadek. Ja cebulke rowniez scieram na tarce efekt taki ze w plackach jej nie widac ale smaczek jest

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziś premiera, wypróbuję 😀
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń