Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


22 kwietnia 2013

Ciasto z jogurtów greckich z konfiturą porzeczkową




Pyszne leciuteńkie ciasto na bazie jogurtów greckich. Podobne pojawiło się na blogu tutaj (klik).  Dzisiejsza propozycja jest lżejsza. Ma mniej budyniu, a śmietana zastąpiona jest jogurtem greckim. Lekko kwaskowy porzeczkowy spód i delikatny smaczek kokosu. Dla mnie bomba. Bardzo, bardzo nam smakowało.
Przepis znalazłam na stronie Takie tam moje pomysły. Polecam Wam baaaardzo.


Składniki na ciasto:
3 szkl mąki pszennej
250g margaryny
5 żółtek
3 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli


Wszystkie składniki bardzo dokładnie wyrobić najlepiej przy pomocy malaksera. Ciasto podzielić na dwie części, wsadzić do woreczków i umieścić w zamrażalce na godzinę lub na kilka godzin w lodówce.


Składniki na masę jogurtową:
1200g jogurtów greckich
200g wiórków kokosowych (jak najdrobniejszych)
1 łyżka budyniu waniliowego
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
5 białek
3/4 szkl cukru
2 łyżeczki octu winnego lub soku z cytryny

ponadto:
słoiczek dżemu z czarnej porzeczki (można zastąpić powidłami lub posypać kakao)


Jogurty zmiksować z wiórkami, budyniem i ekstraktem. Białka ubić na sztywno z cukrem, pod koniec ubijania dodać ocet. Dodać do jogurtów i dokładnie wymieszać.

Ciasto wyjąc z zamrażalki. Blaszkę 24x36cm wyłożyć papierem do pieczenia. Pierwszą część ciasta zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Lekko docisnąć. Rozsmarować dżem porzeczkowy i wylać masę jogurtową. Na wierzch zetrzeć drugą część ciasta. 
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 1 godzinę w temp. 180 stopni
Smacznego :)



 
 
 

18 komentarzy:

  1. Porzeczka musi fajnie przełamywać smak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To taki sernik jogurtowy? Z porzeczką na pewno świetnie smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada uroczo, a z dodatkiem kwasnej porzeczki musi smakowac oblednie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. prezentuje się jak najlepszy serniczek:) porywam duuuży kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. czekałam na niego :)) zaraz lece na zakupyy:))) tam jest 1200 g jogurtu na 100% ?;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak 1200g :) to są trzy opakowania po 400g każde :)

      Usuń
  6. Super przepis na ciasto, uwielbiam wszystkie na bazie jogurtów!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. takiego jeszcze nie jadłam! Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To ciacho jest pyszne!~Świetnie wygląda poza tym:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie równiutkie:) przepis bardzo fajny, biorę!:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny przepis:)
    Podpatrzyłam troszkę i upiekłam sobie podobne.

    OdpowiedzUsuń
  11. upieklam dwa razy to ciasto jest przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  12. robiłam to ciasto, bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja znowu z modyfikacją.... z ogrodu zerwałąm agrestoporzeczkę którą dałam zamiast dżemu. Wsypałam grysik pomiędzy owocki i cukier bo bądź co bądź kwaskowate..... i wyszło super :):):):) Bardzo dzięuje za przepis ale przedewszystkim za inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mogą to być jogurty greckie z Biedronki?

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaaam ;wlasnie dzis go upieklam ,pychota,bardzo gosciom smakowal

    OdpowiedzUsuń