Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


16 listopada 2012

Zupa krem dyniowo-pomidorowa na mleczku kokosowym




W sezonie dyniowym nie może zabraknąć u mnie pysznych propozycji z jej wykorzystaniem. Dzisiejszy przepis powstał spontanicznie z tego co miałam w lodówce. Pysznie wyszło :) Na tyle pysznie by się tym z Wami podzielić. Mleczko kokosowe dodawałam już do zupy marchwiowo-imbirowej (klik) i sprawdziło się idealnie. Postanowiłam więc tym razem dodać je do kremu dyniowego. Moim zdaniem to strzał w dziesiątkę i smaki cudownie sie uzupełniają. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
ok.600g obranego miąższu z dyni
1 cebulka
ok.1- 1,5 litra bulionu (może być też odrobina np. wywaru spod boczku lub wędzonki)
3 dojrzałe pomidory
1/2 łyżki oleju sezamowego
2 łyżki śmietany 12%
sól, pieprz
300-350 ml mleczka kokosowego


Dynię pokroić w kawałki i zmiksować malakserem na drobną kosteczkę razem z cebulą. Wrzucić do bulionu, dodać obrane i pokrojone w kawałeczki pomidory. Gotować do miękkości ok 20-30 minut. Dodać olej sezamowy, śmietanę i mleczko kokosowe. Zmiksować bardzo dokładnie na gładziuteńki krem. Jeśli jest zbyt gęsta dolać troszkę bulionu. Doprawić. Podawać z kleksem śmietany i np. grzankami lub groszkiem ptysiowym. Smacznego :)


 
 
 

4 komentarze:

  1. z mleczkiem jeszcze nie jadałam:) ale musi to być pyszne!
    śliczna zupka

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też lubię to lidlowskie mleczko, na pewno wypróbuję do kremowej zupy dyniowej, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno pyszna :) chętnie spróbuje!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wygląda. Uwielbiam ten kolor dyniowych zup :)

    OdpowiedzUsuń