Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


30 grudnia 2011

Likier jajeczny - advocat



Fantastyczny likier jajeczny, który nie ma sobie równych :) I pomimo,powszechnie panującej opinii, że jest to raczej "damski trunek" znalazł amatorów i wśród panów, co mnie bardzo mile zaskoczyło ;)
Przepis pochodzi z książki "Dobre gotowanie termomix na każdy dzień" Polecam baaardzo :)


Składniki na 1 litr:

6 żółtek
200g cukru
1 cukier waniliowy
250 ml mleka skondensowanego niesłodzonego
250 ml czystej wódki

wykonanie thermomix:
Założyć motylek. Do naczynia wlać: żółtka, cukier i cukier waniliowy. Podgrzewać 5 min/70stopni/obr.3 Dodać wódkę i mleko. Podgrzewać 5 min/70stopni/obr3. Przelać do butelki wystudzić.

W sposób tradycyjny nie wykonywałam tego likieru, ale myślę, że z powodzeniem można go zrobić ubijając mikserem na parze żółtka z cukrami. Gdy zrobią się mocno gęste należy dodać mleko i wódkę i nadal ubijać.

Smacznego :)



16 komentarzy:

  1. Pewnie, że fantastyczny!
    Ja daję 200 ml mleka i tyle samo alkoholu i wychodzi bardzo gęsty, taki do jedzenia łyżeczka prawie:)
    Czasem dodaję też kostki gorzkiej czekolady lub kawę i też jest pycha!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja takiego "damskiego trunku" chętnie bym skosztowała:) piłam likiery różne: miętowy, czekoladowy, kokosowy ale jakoś tego jajecznego jeszcze nie..

    OdpowiedzUsuń
  3. z checia bym pokosztowala:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi smakować bosko taki domowy !:)

    OdpowiedzUsuń
  5. robiłam go w zeszłym roku.
    smakuje o niebo lepiej niz kupny!

    OdpowiedzUsuń
  6. mleko skondensowane to takie w puszce?? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. robie z domowych jajek i bimbru pszenicznego- w sam raz na wielkanoc

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę wypróbować.Wygląda apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pychota, ale dość słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie w sklepach jest tylko mleko slodzone, czy moze takie byc? myslalam zeby wtedy zmniejszyc ilosc cukru np do 100g?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być ale z cukrem to juz musisz na smak kombinować ;) Myślę że zacznij od mniejszej ilości do max 100g... ale ja nigdy tego likieru nie robiłam z mleka słodzonego. Wyjść na pewno wyjdzie tylko z tym cukrem musisz się wpasować ;)

      Usuń
  11. zrobiłam ze słodzonym mlekiem skondensowanym :) Wychodzi tez lux ale ilość cukru należy zmniejszyć do 150g :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ile czasu może stać taki likier?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie zawsze znikał do tygodnia :) ale myślę że spokojnie może postać dłużej ;)

      Usuń