Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


1 października 2011

Mega czekoladowe ciasto z cukinią


 


Już od dłuzeszgo czasu zabierałam sie za to ciasto i jakoś zabrać nie mogłam. Teraz żałuję że nie zrobiłam tego wcześniej. Ciasto jest przepyszne, mega czekoladowe i wilgotne. Długo zachowuje świeżość. Jest miękkie i nie tak ciężkie jak brownies. Przepis moim zdaniem jest genialny a znalazłam go na blogu Moje Wypieki. Polecam baaardzo :)

Składniki:

115g miękkiego masła
1/2 szkl. oleju
250g cukru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 jajka
1/2 szkl. kwaśnej śmietany lub jogurtu naturalnego
300g mąki pszennej
60g kakao
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
340g cukinii startej na tarce o dużych oczkach
60g posiekanej gorzkiej czekolady

Masło zmiksować na puszysta masę. Stopniowo dodawać olej i nadal miksować. Dodac cukier, wanilię, sodę i proszek do pieczenia. Zmiksować. Następnie kolejno wbijać jajka. Dodawać mąkę naprzemiennie ze śmietaną nie przestając miksować. Na koniec dodać kakao z kawą oraz cukinie i pokrojoną czekoladę. Dokładnie wymieszać. Tortownicę o średnicy 28 cm natłuścić i wysypać kaszą manną. Wlać ciasto i piec ok 60 min w temp. ok 170 stopni. (Jeśli pieczecie na blaszcze 33x22 to czas pieczenia należy skrócić do ok. 45min). Piec do "suchego patyczka". Upieczone wystudzić.

Składniki na polewę:

100g czekolady gorzkiej
40g masła

Czekoladę i masło rozpuścić w kąpieli wodnej. Lekko wystudzić i odczekać aż troszkę zgęstnieje. Rozsmarować na wystudzonym cieście.
Smacznego :)


11 komentarzy:

  1. Ja też żałuję, że tak długo zwlekałam ze zrobieniem tego ciasta, bo faktycznie jest pyszne!
    Piękne motylki:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. tak samo jak Ty i Asiek - czaiłam się na to ciasto kawał czasu :) efekt przerasta oczekiwania, przepyszne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Asiu :)Motylki robiłam z lukru plastycznego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. alez jest cudne:) wyglada naprawde oblednie pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda przepysznie! Kuszące:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ojej! też mam ochotę na cukiniowe! obowiązkowe do wypróbowania :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, jadłam już ciasto z marchewką, ale z cukinią jeszcze nie próbowałam. Wygląda pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest pyszne! Właśnie zrobiłam . Pachnie, wygląda i smakuje obłędnie!

    OdpowiedzUsuń