Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


28 kwietnia 2012

Grecka sałatka


Nie ma pojęcia dlaczego dopiero teraz o niej piszę jako że ta sałatka gości na naszym stole baaardzo często. Są różne szkoły. Jedni do sałatki greckiej nie dodają sałaty inni uważają ją za nieomal podstawową część sałatki. Zdziwiona byłam też bardzo że Grecy dodają często filet śledzia solonego... Ja sałatę dodaję, śledzia nie. Tak nam smakuje i tak wolimy :)
Polecam Wam baardzo :)


Składniki na dwie porcje:
ok 300g mieszanki sałat lub sałaty lodowej porwanej na kawałki
1 mała cebula czerwona
2 pomidory
1/2 zielonego ogórka
1/2 papryki czerwonej
kilka szt. zielonych oliwek
kilka szt. czarnych oliwek
ok 70g sera feta pokrojonego w kostkę
2 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki oregano
1/2 łyżeczki tymianku
1/2 łyzki soku z cytryny
sól, pieprz.


W miseczkach ułożyć sałatę, cebulę pokrojoną w krążki, ogórka w półplastry, pomidora w ósemki, paprykę w paski, oliwki, ser feta.
Oliwę wymieszać z tymiankiem i oregano, dodac przeciśnięty czosnek, sok z cytryny i doprawić sola i pieprzem. Sosem polać sałatkę.
Smacznego :)





inspiracja: "Świat na widelcu" 2/20001




6 komentarzy:

  1. Kocham tą sałatkę :) zajadam się nią bardzo często.

    Zapraszam do siebie-do komentowania i obserwowania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie sałatki. Pysznie Twoja wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja Mama tez dodaje salate, taka wersja jest chyba najpopularniejsza nad Wisla, choc Grek uznalby ja za dziwna :) Mi smakuje, choc moze nie jest to klasyczna grecka salatka.

    OdpowiedzUsuń
  4. I zdrowe i lekkostrawne..
    W sam raz coś dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tą sałatkę…….zawsze inaczej smakuje……
    http://bit.ly/pakietmedyczny

    OdpowiedzUsuń