Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


23 lutego 2013

Kruche ciasteczka mojej babci




Myślę że najwyższa już pora na zabranie się za przepisy z zeszytu mojej babci. Jeszcze chwilkę a nie będę w stanie nic z niego przeczytać w tak fatalnym jest stanie :( Jako pierwsze na tapetę biorę kruche ciasteczka. Są cudowne. Z podanych składników wychodzą dwie wielkie blachy, ale i tak nie jest to ilość której nie podołałaby dwójka małych łakomczuchów ;) Ciasteczka znikały w tak ekspresowym tempie, że aż się bałam czy im nic nie będzie.... Nie było ;) ale kolacja już nie weszła ;) Polecam Wam  baaardzo :)


Składniki:
500g mąki krupczatki
250 ml kwaśnej śmietany
250g margaryny
szczypta soli
ulubiony dżem
cukier puder do posypania


Mąkę, śmietanę, sól, cukier waniliowy i margarynę wyrobić malakserem na gładkie ciasto. Ulepić kulę i odstawić do lodówki na min 30 minut. Po tym czasie wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką, rozwałkować niezbyt grubo (ok 3 mm) i foremkami wycinać ciasteczka. Można robić je na kilka sposobów: jako pojedyncze kruche ciasteczka oprószone lub obtoczone cukrem pudrem, sklejając je podwójnie jedno na drugim a pośrodku kłaść odrobinkę dżemu oraz w formie tzw "kocich oczek" czyli małą szklaneczka wycinamy kółko smarujemy dżemem i przykrywamy drugim kółkiem w którym wcześniej zrobiliśmy dziurkę np przy pomocy zakrętki ;) Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 25 minut na złoto w temp 180 stopni. 
Po upieczeniu oprószyć cukrem pudrem lub w nim obtoczyć (do woreczka nasypać troszkę cukru pudru, wrzucić część ciasteczek tych bez dżemu i chwilkę mieszać). Smacznego :)
 
 
 
 
 

10 komentarzy:

  1. Wyglądają smacznie, tak by do porannej kawy ...

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wyglądają:) moja babcia też mi robiła takie kocie oczy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. smacznie wyglądają myślę że w wolnej chwili sięgną po ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Własnie piję kawę i nabrałam wielkiej ochoty na te ciasteczka :)))
    Znowu się zatracę w słodyczach, ale co tam! Idę sprawdzić czy mam wszystkie składniki:)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

  5. ło cię panie, jak apetycznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciastka upieczone!!!
    Dzieci zachwycone!!!
    Ja jeszcze bardziej!!!
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ale jesteś expresowa :) Strasznie się cieszę że smakują :)

      Usuń
  7. I babcia na pewno jest Ciebie dumna.:)

    OdpowiedzUsuń