Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


19 października 2011

Chleb pszenny z ziemniakami błyskawiczny



Pachnie ... oj jak ładnie dzisiaj pachnie kuchnia :D Kolejny chleb - tym razem z dodatkiem ziemniaków :) Jest przepyszny, idealnie mięciutki i wilgotny, nic a nic się nie kruszy. Skórka obłędnie chrupiąca po upieczeniu, a mięciutka na drugi dzień. Chleb robi się nie dość, że sam, to jeszcze błyskawicznie pod warunkiem, że mamy wcześniej ugotowane ze dwa ziemniaczki, które zostały np. z obiadu :) Przepis znalazłam w książce "Thermomix na Wielkanoc" Polecam baaardzo :)


Składniki:

100g gotowanych ziemniaków (zimnych)
500g mąki pszennej (typ 650)
50g świeżych drożdży
350 ml ciepłej wody
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru



Ziemniaki przecisnąć przez praskę. Drożdże rozpuścić w  wodzie i dodać cukier. Do mąki dodać sól i pozostałe składniki. Wyrobić gładkie elastyczne ciasto. Blaszkę 40x12 natłuścić olejem i wysypać otrębami. Wyłożyć do niej ciasto i wyrównać. Odstawić na 20 minut podczas których rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Do nagrzanego wstawić chleb i piec 45-50 minut do "suchego" patyczka.
Do chleba można dodać nasiona np. słonecznika.
Smacznego :)




 








11 komentarzy:

  1. Ja też go chcę! Ślicznie wygląda, taki puchaty w środku a za razem wilgotny. Właśnie zjadłam ostatnią kromkę swojego rosyjskiego z ziarnami, więc może sobie upiekę?:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście prosty, nie trzeba długo wyrabiać i od razu rośnie w blaszce!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny chlebek:-) Nie ma to jak domowe pieczywko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super,ja ostatnio upiekłam chleb z gotowej mieszanki chlebowej z Lidla i wyszedł rewelacyjny,ale koniecznie muszę wypróbować pani przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od kilku lat piekę chleby w domu, głównie na zakwasie, co oczywiście wymaga pewnego procesu. Wypróbowałam z ciekawości ten chlebek i moim zdaniem jest on najpyszniejszy wśród najszybszych chlebów drożdżowych, absolutny hit biorąc pod uwagę włożoną pracę do efektu. Na pewno w dalszym ciągu będę piekła chleby na zakwasie, bo są najzdrowsze, ale ten pozostanie nr 1 w razie awarii i braku czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super chlebek.Szybki i smaczny.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Koleżanka przesłała mi ten przepis. Upiekłam i muszę przyznać że jest dobry i szybki do przygotowania. Pierwszy raz piekłam wg przepisu, teraz już go modyfikuję dodając różne ziarna /słonecznik, siemię lniane, sezam, pestki dyni a innym razem suszone śliwki czy morele pokrojone w paski. Dziękuję za przepis . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo morele to jest świetny pomysł :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń