Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


19 października 2011

Chleb pszenny z ziemniakami błyskawiczny



Pachnie ... oj jak ładnie dzisiaj pachnie kuchnia :D Kolejny chleb - tym razem z dodatkiem ziemniaków :) Jest przepyszny, idealnie mięciutki i wilgotny, nic a nic się nie kruszy. Skórka obłędnie chrupiąca po upieczeniu, a mięciutka na drugi dzień. Chleb robi się nie dość, że sam, to jeszcze błyskawicznie pod warunkiem, że mamy wcześniej ugotowane ze dwa ziemniaczki, które zostały np. z obiadu :) Przepis znalazłam w książce "Thermomix na Wielkanoc" Polecam baaardzo :)


Składniki:

100g gotowanych ziemniaków (zimnych)
500g mąki pszennej (typ 650)
50g świeżych drożdży
350 ml ciepłej wody
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru



Ziemniaki przecisnąć przez praskę. Drożdże rozpuścić w  wodzie i dodać cukier. Do mąki dodać sól i pozostałe składniki. Wyrobić gładkie elastyczne ciasto. Blaszkę 40x12 natłuścić olejem i wysypać otrębami. Wyłożyć do niej ciasto i wyrównać. Odstawić na 20 minut podczas których rozgrzać piekarnik do 200 stopni. Do nagrzanego wstawić chleb i piec 45-50 minut do "suchego" patyczka.
Do chleba można dodać nasiona np. słonecznika.
Smacznego :)




 








13 komentarzy:

  1. Ja też go chcę! Ślicznie wygląda, taki puchaty w środku a za razem wilgotny. Właśnie zjadłam ostatnią kromkę swojego rosyjskiego z ziarnami, więc może sobie upiekę?:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście prosty, nie trzeba długo wyrabiać i od razu rośnie w blaszce!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszny chlebek:-) Nie ma to jak domowe pieczywko:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda super,ja ostatnio upiekłam chleb z gotowej mieszanki chlebowej z Lidla i wyszedł rewelacyjny,ale koniecznie muszę wypróbować pani przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od kilku lat piekę chleby w domu, głównie na zakwasie, co oczywiście wymaga pewnego procesu. Wypróbowałam z ciekawości ten chlebek i moim zdaniem jest on najpyszniejszy wśród najszybszych chlebów drożdżowych, absolutny hit biorąc pod uwagę włożoną pracę do efektu. Na pewno w dalszym ciągu będę piekła chleby na zakwasie, bo są najzdrowsze, ale ten pozostanie nr 1 w razie awarii i braku czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super chlebek.Szybki i smaczny.Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Koleżanka przesłała mi ten przepis. Upiekłam i muszę przyznać że jest dobry i szybki do przygotowania. Pierwszy raz piekłam wg przepisu, teraz już go modyfikuję dodając różne ziarna /słonecznik, siemię lniane, sezam, pestki dyni a innym razem suszone śliwki czy morele pokrojone w paski. Dziękuję za przepis . Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo morele to jest świetny pomysł :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Witam,wczoraj robiłam,chlebek pyszny.Tylko ciasto było bardzo luźne,musiałam wyrabiać hakami,bo o ręcznym wyrabianiu nie było mowy. Środek był tak pulchny że kromki musiałam kroić bardzo grube ok.2,5 cm.Tak poza tym chlebek pyszny.Spróbuję jeszcze raz zmniejszając wodę do 220 ml.I jeszcze jedno,blaszka chyba 30x12,a nie 40x12. Proszę o odpowiedź w kwestii wody.
    Pozdrawiam Halina

    OdpowiedzUsuń
  9. Chlebek pyszny, mięciutki, troszkę jak bułka.

    OdpowiedzUsuń