Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


25 maja 2012

Chłodnik tarator




Ilekroć byłam w Bułgarii objadałam się namiętnie zawsze tym przepysznym chłodnikiem na bazie kefiru, ogórków, koperku i orzechów włoskich. Dla mnie to idealne połączenie smaków. W takie upalne dni jak dziś chętnie sięgam po chłodniki które z powodzeniem zastępują tradycyjne zupy. Dla mnie idealny. Przepis jest wypadkową przepisu z tej strony (klik) oraz przepisu pochodzącego z czasopisma "Świat na widelcu 2/2001". Polecam Wam baaardzo :)


Składniki:
800 ml kefiru
200g ogórka zielonego
2-3 ząbki czosnku
2 łyżki oleju słonecznikowego
1 łyżeczka soku z cytryny
sól, pieprz
2 łyżki koperku
4 łyżki grubo posiekanych orzechów włoskich


Ogórka obrać, przekroić wzdłuż na 4 ćwiartki. Wykroić środek z miękkim miąższem. Resztę zetrzeć na grubej tarce, lekko posolic i odstawić na kilka minut. Czosnek przetrzeć przez praskę i równiez rozetrzeć z solą. Kefir rozmieszać dokładnie z olejem, sokiem z cytryny. Dodać ogórka i czosnek oraz drobno pokrojony koperek. Doprawić solą i pieprzem. Podawać mocno schłodzone posypane grubo siekanymi orzechamiu włoskimi. (Jeśli korzystamy z barzdo gęstego jogurtu greckeigo zamiast kefiru należy go delikatnie rozcieńczyć wodą. Ja jednak zdecydowanie bardziej wolę wersję z kefirem :)  Smacznego :)


 
 
 

7 komentarzy:

  1. Bardzo orzezwiajaca zupa, w sam raz na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam, ten chłodnik jest przepyszny! Robię podobny;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też bardzo lubię to zestawienie! ładne zdjęcia nawiązujące do regionu:)

    życie & podróże
    gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  4. Tarator zawsze zamawiam w bułgarskiej restauracji.
    Uwielbiam!
    Twój bardzo ładnie wkomponowany w zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szukałam przepisu na tarator i trafiłam na Twój blog-piękny i smaczny,chętnie poobserwuję :) Tarator jadłam w Bułgarii baaardzo dawno bo w 1989 roku,i chgciałam sobie przypomnieć jego smak-dzięki Tobie sobie przypomniałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ogromnie :) Witam Cie cieplutko w moich skromnych progach :D

      Usuń
    2. Zapraszam do mnie na konkurs :-) danie chłodzące super pasuje :-)

      Usuń