Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


4 listopada 2014

Pierogi z ciecierzycą i duszoną cebulką



Dzisiaj zapraszam Was na przepyszne pierogi z.... ciecierzycą :) Dzieciom smakowały tak bardzo że ja ledwo załapałam się na kilka sztuk ;) Są pysze, z całym mnóstwem smażonej cebulki bardzo trafiają w nasze nuty smakowe :) Bardzo Wam polecam :)

Składniki na nadzienie:
400g ugotowanej już ciecierzycy (waga po ugotowaniu)
50ml oliwy
50ml wrzątku
4 cebule
olej do smażenia
majeranek
sól
papryka słodka


Cebule obrać i pokroić w kostkę. Wrzucić na rozgrzany olej i podsmażyć. Połowę odłożyć (będzie do polania pierogów).
Ciecierzycę zmiksować na gładko, dodać wodę i oliwę i zmiksować raz jeszcze. Dodać druga połowę podsmażonej cebulki oraz doprawić solą, majerankiem i słodką papryką.

Składniki na ciasto:
1 jajko
250ml gorącej wody
2 łyżki oleju lub oliwy
1/2 łyżeczki soli
560g mąki pszennej 


Wszystkie składniki bardzo dokładnie wyrobić na gładkie elastyczne ciasto. Odstawić pod przykryciem na minimum 30 minut by odpoczęło. Po tym czasie wyjąć na stolnicę oprószoną mąką i rozwałkować. Szklanką wycinać kółka . Na każde z nich łyżeczką nałożyć farsz i sklejać.
Wrzucać na osolony wrzątek z minimalna ilością oleju. Gotować 3 minuty od momentu wypłynięcia. Podawać od razu lub podsmażone z dodatkiem smażonej cebuli. Smacznego :)



 
 

11 komentarzy:

  1. ciekawy pomysł na nadzienie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierogów z ciecierzycą jeszcze nie miałam okazji próbować :) Ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy nie próbowałam takiego farszu, ale coś czuję, że w niedalekiej przyszłości się to zmieni :)

    Pozdrawiam i zapraszam do naszej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy i prosty przepis. Czy farsz będzie pasował do naleśników?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że tak :) W formie krokietów obsmażanych w bułce tartej - będzie lux :)

      Usuń
  5. bardzo dobry pomysl zamiast miesa, pycvhota

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo dobry pomysl zamiast miesa, pycvhota

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis tylko po co to jajko w ciescie. Wystarczy goraca woda, maka i sol.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja dodałam trochę pomidorów suszonych wraz z olejem, polecam!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Już próbowałam i bardzo mi smakowały, właśnie gotuje ciecierzycę 😁

    OdpowiedzUsuń