Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


20 grudnia 2013

"Wyprawy po przyprawy" - Stevie Parle, Emma Grazette - recenzja




"Wyprawy po przyprawy" to przepiękna podróż w cudowny świat zapachów i smaków sześciu podstawowych przypraw z różnych stron świata. Książka została wydana w związku z emisją telewizyjnego programu pod tym samym tytułem. 
Emma Grazette i Stevie Parle pasjonaci podróży, kuchni i przede wszystkim przypraw próbują zarazić swoją pasją czytelnika już od pierwszych stron książki, gdzie można dosłownie poczuć zapach cynamonu pocierając palcem jedną z kartek. 
Zastanawiam się, czy widząc tę książkę na półce sięgnęłabym po nią... Ja pewnie tak, bo jestem kulinarnym bzikiem, ale moim zdaniem w natłoku innych pięknych okładek ta raczej wypada słabo. Przede wszystkim działa na nerwy jaskrawo-pomarańczowe wielkie kółko na samym środku. W dodatku całe w plamki. Odruchowo człowiek ma ochotę go wyczyścić albo odkleić ale się nie da bo jest nadrukowane ;) Ale to tylko moje zdanie i ponieważ nie ocenia się książki po okładce - zdecydowanie warto zajrzeć dalej.

 



Pomijając to irytujące kółeczko, książka jest ładnie wydana. Ma grubą twardą oprawę. Papier choć zwykły, typowo książkowy lekko szarawy - to pasuje tu idealnie. Wyprawy bowiem są surowe, a ludzie prości. To właśnie od nich  Emma i Stevie uczą się  na nowo poznawać i smakować przyprawy. W książce znajdziemy nie tylko szczegółowe opisy przypraw, ale także wiele ciekawych nieskomplikowanych przepisów z ich wykorzystaniem. Nawet się nie spodziewałam, że w Meksyku można spotkać tyle odmian chili. Nie wiedziałam, że goździki mogą być silnym środkiem znieczulającym (wystarczy je chwilę possać by to poczuć ;) I jakoś do tej pory nie myślałam o łączeniu truskawek z pieprzem...




 
 Każdy z 6 rozdziałów to inna wyprawa w odległy zakątek Świata

Chili - Meksyk
Gałka muszkatołowa - Grenada
Goździki - Zanzibar
Kmin rzymski - Turcja
Cynamon - Indie
Pieprz czarny - Kambodża

W każdym z nich znajdziemy szczegółowy opis danej przyprawy, zbiór smakowitych przepisów z jej wykorzystaniem oraz co ważne - zastosowanie medyczne i lecznicze właściwości. 
 
 
 


 




 







Książka naprawdę jest wyjątkowa, zachęca do gotowania,  smakowania i odkrywania na nowo przypraw, które używa każdy z nas.
Jeżeli jeszcze nie macie pomysłu na gwiazdkowy prezent to polecam Wam baaardzo tę pozycję :)



 Wydawnictwo Pascal
 cena 54,90 zł
 
 
 



1 komentarz:

  1. Kolor tego kółka na okładce nawet przejdzie ale te plamki? Myślałam, że okładka dużo przeszła na magazynie... znalazłam dziś tę książkę za 15zł! w supermarkecie na wyprzedaży :D Normalnie szukałam czy jest jeszcze jedna, żeby kupić nieuszkodzoną ;)

    OdpowiedzUsuń