Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


28 stycznia 2012

Sernik z musem czekoladowym



Gdy zobaczyłam ten sernik pierwszy raz na stronie Kwestia Smaku oczarował mnie. Wiedziałam że musi smakować obłędnie ponieważ "pojedynczo" smaki nie były mi obce. Spód sernika, to ten który robiłam już w mini serniko-makowcach, natomiast krem to nic innego jak  mus z ciasta genueńskiego bardzo przez nas lubianego. Okazję do wypróbowania jak smakują razem w połączeniu znalazłam sobie szybko. Sernik jest idealny. Zdecydowanie wysunął się na prowadzenie w dotychczas robionych. Bardzo szlachetny smak i elegancki wygląd. Polecam Wam baaardzo :)


Składniki na sernik:
1 kg sera trzykrotnie zmielonego (lub wiaderkowego na serniki)
3 łyżki mąki ziemniaczanej lub smakowego budyniu śmietankowego lub waniliowego
530g mleka skondensowanego słodzonego (1 duża puszka)
3 białka
sok z 1 cytryny
3-4 łyżki ekstraktu waniliowego lub rumu

wykończenie:
200g śmietany 18%
2 łyżki cukru pudru

mus czekoladowy:
150g cukru pudru
6 żółtek
3 białka
1 łyżka kakao
200 ml śmietany kremówki 30%
100g masła
250g gorzkiej czekolady +50g do dekoracji (w formie wiórek)


Piekarnik nagrzać do 175 stopni. Tortownicę (24cm) wyłożyć papierem do pieczenia wywijając papier poza obręcz.
Wszystkie składniki na sernik bardzo dokładnie zmiksować i wylać do tortownicy. Wstawić ją do nagrzanego piekarnika i piec 30-35 min. Po tym czasie wyjąć sernik i delikatnie rozprowadzić na wierzchu wymieszaną kwaśną śmietanę z cukrem. Ponownie wstawić do piekarnika i piec w tej samej temperaturze kolejne 10-15 minut. Wyjąć i ostudzić.

Do metalowej miseczki wsypać część (50g) cukru oraz 6 żółtek i śmietankę. Miseczke umieśćić nad garnkiem z gotującą sie wodą i cały czas miesając podgrzewać do momentu aż krem zgęstnieje na tyle by przyklejać sie do miski. W połowie gotowania dodac przesiane (!) kakao. Zdjąć masę z ognia i od razu dodać pokrojone w kawałki masło i drobno posiekaną czekoladę. Mieszać aż składniki się roztopią i połączą tworząc gładki kremowy mus.
Oddzielnie ubić białka ze szczypta soli. Do ubitych powoli dosypujemy resztę cukru i dalej miksujemy jeszcze 2-3 minuty. Piana ma być bardzo gęsta i lśniąca. Białka powoli i stopniowo dodawać do musu, który delikatnie wymieszać. Gotowy krem wyłożyć na wcześniej upieczony sernik i odstawić do stężenia i schłodzenia najlepiej na całą noc. Po tym czasie dookoła obręczy dokładnie okroić nożem i ją zdjąć. Sernik ponownie odstawić do dalszego chłodzenia aby mógł "pooddychać". Przed podanie posypać wierzch wiórkami z gorzkiej czekolady
Smacznego :)







46 komentarzy:

  1. Będzie co robić dziś wieczorem, ale raczej do siebie z pewnych względów nie będę mógł wrzucić ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Za chwilę dostanę ataku ślinianek :D
    Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale! Sliczny sernik:)

    OdpowiedzUsuń
  4. MEGA PYCHA -MEGA WYPAS -MEGA SERNIK

    OdpowiedzUsuń
  5. wspanialy!!! pozeram go oczami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda. Taki puszysty. Moje smaki :).

    OdpowiedzUsuń
  7. niesamowity!dzięki twojemu wpisowi zrobię go na 1000%

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudnie wygląda... sam sernik to już cudo, a jeszcz w połączeniu z takim musem.... ja bez próbowania wiem, że to niebo w gębie :))

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda tak, że już mam ochotę biec do kuchni i ...:) pychotka

    OdpowiedzUsuń
  10. Obłędnie wygląda!! Znów nabrałam ochoty na jakiś serniczek...

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda dość ciężkawo, ale zdecydowanie smakowicie :D Swoją drogą inspirujący, ostatnio spotkałam się z tyloma wspaniałymi przepisami na serniki, że aż nie mogę się powstrzymać, żeby samej wymyślić jakiś ciekawy przepis sernikowy :] Piękne i smakowite zdjęcia swoją drogą :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam wczoraj. Jajka sparzyłam, sernik piekłam nieco dłużej niż w przepisie. Ale wyszedł prze-py-szny! Moje pierwsze podejście do pieczonego sernika i smakuje nieziemsko. Bardzo dziękuję za przepis. Po prostu cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo sie cieszę że smakowało :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Ciasto wygląda cudnie, tylko zastanawiam się co z białkami??? Dobrze rozumiem, że białka dodaje do tego ciasta "surowe"????


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak surowe. Jajka wcześniej należy umyć dokładnie i sparzyć wrzątkiem, a białka ubija się na sztywno :) Pozdrawiam

      Usuń
  14. Czy te 3 białka na sernik trzeba ubić na sztywno ,czy nie trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  15. Czy mleko skondensowane należy ugotować, czy dodać bez gotowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mleko skondensowane wlewa sie bezpośrednio z puszki ;) Niegotowane

      Usuń
    2. dzięki za podpowiedz ;)

      Usuń
  16. Witam, co z wykończeniem, tzn. gdzie dodaję 200g śmietany 18%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak napisałam.... Śmietanę mieszasz z cukrem pudrem i smarujesz tym sernik a następnie dopiekasz 15 minut. Po wystudzeniu układasz na to mus. Pozdrawiam

      Usuń
  17. Sernik wyszedł wspaniały!!! Nie był tak idealny jak tu na zdjęciach ale i tak wszyscy są nim zachwyceni.Nie doczytałam z tą śmietaną i użyłam słodkiej, następnym razem będzie idealny ;) Polecam każdemu, wspaniały smak i dziękuje za cudowny przepis!!!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że sernik przypadł do gustu :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis wspaniały. Właśnie jestem w trakcie pieczenia. Nie miałam niestety papieru do pieczenia, więc wysmarowałam formę masłem i obsypałam bułką tartą, głównie na spodzie formy. Mam nadzieję, że to nie zaszkodzi serniczkowi. Czy w międzyczasie jak masa serowa będzie stygła czy można zacząć od razu robić mus czekoladowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można :) ale podawać sernik należy raczej po chłodzeniu całą noc w lodówce :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  20. Czy ubite białka dodajemy do schłodzonego musu,czy może być jeszcze ciepły?

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda wspaniale! Czy można użyć mleka skondensowanego niesłodzonego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ale należy pamiętać że ma nieco rzadszą konsystencję. No i ilość cukru należy skorygować ;)

      Usuń
  22. Zrobiłam ten sernik dla taty na Józefa wszyscy pod wrażeniem pycha

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jeden z ulubionych serników mojego męża - tylko, że z czekoladą mleczną. za pierwszym razem zrobiłam wg tego przepisu, za drugim musiałam jednak go zmodyfikować - nie miałam mleka skondensowanego, dodałam jeszcze spód i wyszedł obłędnie. Polecam i zapraszam maminkowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Sernik jest pyszny robiłam go już kilka razy mam tylko pytanie dotyczące papieru do pieczenia którym wykładam formę u mnie papier ten bardzo rozmięka i jak kroję ciasto to papier się rozrywa lub kroi razem z ciastem lu do niego przykleja. Co zrobić może nie kłaść papieru do formy ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli tortownica jest super szczelna to można spróbować natłuścić i wysypać delikatnie np. kaszą manną. Osobiście wolę jednak mieć zabezpieczone papierem do pieczenia

      Usuń
  26. Mus czekoladowy wyszedł mi dość sztywny - z miseczki trzeba go było wykładać bo się nie chciał wylać.
    Czy tak powinno być ?
    Zastanawiam się czy nie zbyt długo ubijałem żółtka na parze bo masa wydawała mi się zbyt rzadka.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzień dobry
    Na jakiej funkcji jest pieczony sernik?

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzien dobry
    Mam pyt. Na jakiej fukcji piekarnika jest pieczony sernik?

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam,
    sernik bardzo apetycznie wygląda i wykonuje bez problemu wg powyższego przepisu natomiast podzielę się taką refleksją po spożyciu (potwierdzoną przez całe spożywające towarzystwo), że jest przez swoje bogate składniki ciężkostrawny, wręcz zamulający. Nie polecam osobom uważającym na cukier i mającym problem z trawienie tłustych potraw. Dobrze, że nie zrobiłam go na imprezę rodzinną, bo oprócz kawałka ciasta nic więcej nie da się już potem zjeść. Czy ktoś jeszcze ma podobne zdanie?

    OdpowiedzUsuń
  30. Sernik jest przepyszny rozpływa się w ustach polecam

    OdpowiedzUsuń
  31. Sernik przepyszny piekę go regularnie na każdą imprezę robi furorę bardzo dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  32. Zrobiłam dzisiaj ten sernik. Sam sernik super, ale ta masa nie do końca mnie przekonuje. Jeszcze nie posypałam tego gorzką czekoladą, ale wiem, że za dużo będzie tego "gorzkiego". Dlatego sernik jak najbardziej można zrobić, ale proponuję zmodyfikować mus. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Zrobiłam już kilka razy i za każdym razem wspaniałe smakuje.Znika bardzo szybko i zachwyca wszystkich, którzy go próbują. Dzieki za wspaniały przepis 😘

    OdpowiedzUsuń