Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 listopada 2011

Jogurt domowy


Nie sądziłam, że zrobienie domowego jogurtu jest takie proste :) Jogurt wychodzi pyszny, gęsty i delikatny. Ja robiłam w termomixie, ale z powodzeniem można go zrobić używając w tym celu zwykłego garnka. Należy tylko pamiętać, żeby przed wlaniem składników przelać go dokładnie wrzątkiem :) Przepis pochodzi z książki "Termomix - Dobre gotowanie"




Składniki:
1 l mleka 3,2% (świeże , nie UHT)
200g jogurtu naturalnego (ja użyłam avtivii)



wykonanie tradycyjne:
Mleko i jogurt wlać do garnka (wcześniej sparzonego wrzątkiem) i podgrzewać ok 10 min w temp 40 stopni. (termomix 10 min, 37 stopni, obroty 2).  Po tym czasie wyłączyć i razem z garnkiem odstawić w ciepłe miejsce na 6-8 godz. Do zrobienia kolejnego jogurtu odlać 250 ml . Gotowe :)
Jogurt doskonale smakuje sam, ale można też podawać go z domową konfiturą lub np do części dodać owoce dosładzając cukrem lub miodem.


wykonanie thermomix:
Mleko i jogurt wlac do naczynia. Podgrzewać 10min/obr2/temp. 37 Pozostawić w naczyniu na 5-6 godzin w ciepłym miejscu. 
Z powstałego jogurtu mozna odlać 2,5MT jako zaczyn do kolejnego jogurtu. Do pozostałego mozna dodac owoce lub spożywać jako naturalny. Smacznego :)



6 komentarzy:

  1. Jeszce nigdy nie robiłam domowego jogurtu, myślałam, że to bardziej skomplikowane, a tu takie zaskoczenie. Dziękuję pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. często zajadam się jogurtami, ale sama nigdy nie próbowałam, no i wychodzi że to żadna filozofia :) pycha ten jagodowy :)


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś robiłam jogurt domowy, ale w podgrzewałam do 23 stopni. Wychodził wyśmienity :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tu jest dobry przepis na hodowlę jogurtu, a jako źródło bakterii najlepiej wykorzystać dwie łyżki dowolnego, "sklepowego" jogurtu, chyba najlepiej naturalnego

    OdpowiedzUsuń
  5. tzn tu: http://www.jogurt-domowy.pl/jak-zrobic-jogurt-domowy

    OdpowiedzUsuń