Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


29 listopada 2011

Cukinia z gorgonzolą w miodowo-balsamicznym dresingu




Chciałabym Wam dzisiaj zaproponować błyskawiczną i pyszną przekąskę zrobioną na bazie cukinii i tak ukochanego przeze mnie sera gorgonzola. Całość polana dresingiem miodowo-balsamicznym. Po prostu pyyyyszne :) To danie mogłabym jeść naprzemiennie z publikowanymi już wczesniej karmelizowanymi gruszkami i gorgonzolą i jestem pewna że długo by mi sie nie nudziły :)
Przepis znaleziony u Mirabelki. Polecam baaaardzo :)


Składniki:

ok. 250g młodej cukinii
2 łyżki oliwy z oliwek
100g gorgonzoli
1 łyzka miodu
1 łyżka octu balsamicznego
sól, pieprz


Cukinie obrać i pokroić w kostkę o boku ok 1 cm. Na patelni rozgrzać oliwę i wrzucić cukinię. Smażyć aż zrumieni się ze wszystkich stron. Ser pokroić w kostkę. Miód wymieszać z octem balsamicznym i doprawić do smaku solą i pieprzem. Cukinię wyłożyc na talerz. Polać sosem, a wierzch posypać gorgonzolą. Podawac z białym pieczywem.
Smacznego :)






4 komentarze:

  1. Bardzo smakowity pomysł. W tym zestawieniu cukinii jeszcze nie jadłam.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki swietny przepis! Uwielbiam cukinie i zbieram kazdy nowy przepis z jej dodatkiem. Juz sobie zapisalam :)

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja gorgonzolę to zawsze i w ciemno ;)
    Bardzo interesujące połaczenie

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi się to podoba! Bardzo! Jutro kupię cukinię i spróbuję zrobić:) i piękny talerz!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń