Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


15 listopada 2011

Nocne bułeczki - rosną kiedy śpisz



Czyż może być coś lepszego na niedzielne śniadanko niż cieplutkie bułeczki z masłem i dżemem? Ten przepis jest idealny na takie właśnie leniwe wolne od pośpiechu dni... Ciasto przygotowuje się bowiem poprzedniego dnia, a rano tylko wstawia do piekarnika :) Zanim zdążycie zrobić kawę, nakryć do stołu i zwołać całą rodzinkę na śniadanie bułeczki będa już upieczone :)
Przepis znaleziony na blogu Majanowe pieczenie. Polecam :)


Składniki:
25g masła
1 szkl. mleka
25g świeżych drożdzy lub 7g suszonych
1 łyżeczka soli
1 jajko
500g mąki pszennej

Wszystkie składniki powinny mieć temp. pokojową. Masło rozpuścić i przestudzić. Drożdże rozetrzeć w niewielkiej ilości mleka i idczekaż chwilę aż zaczną pracować (można też opcjonalnie drożdże rozetrzeć w 1/2 łyżeczki cukru i jak "ruszą" rozmieszać z mlekiem). Jajko roztrzepać z pozostałym mlekiem. Mąkę wymieszać z solą, dodać pozostałe składniki i wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Uformować z niego 12 okrągłych bułeczek i ułożyc je na blaszce wyłożonej matą do pieczenia. Odczekać ok 15 minut a następnie blaszkę wstawić na dolną półkę do lodówki na całą noc (ja ponieważ było zimno, wystawiłam blaszkę na balkon). Rano rozgrzać piekarnik do 250 stopni. Bułeczki posmarować mlekiem i posypać: makiem, sezamem, siemieniem lnianym.... czym kto lubi. Piec ok 15-20 min do zarumienienia i tzw suchego patyczka. Studzić na kratce.
Smacznego :)

  




a tu wersja bez posypywania ziarnami i z oliwą zamiast masła:



27 komentarzy:

  1. Też je piekłam i powiem, że to są najlepsze bułki na śniadanie, bo można mieć świeże, pachnące pieczywko a nie trzeba wstawać w środku nocy, by wyrobić ciasto ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. O, może takie bułeczki rosnące w zimnie mi się udadzą :) Muszę spróbować :)

    Chciałabym Cię serdecznie zaprosić na mojego bloga po wyróżnienie
    http://chocoholiczka.blogspot.com/2011/11/bardzo-mie-wyroznienie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę koniecznie wypróbować ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam podobne, niesamowicie wygodnie w przygotowanie.
    pięknie Ci wyrosły

    OdpowiedzUsuń
  5. podobają mi się ten bułeczki :)


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. to coś dla mnie - zwykle nie lubię czekać, aż ciasto wyrośnie, a to rośnie w nocy, kiedy śpię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super bułeczki, testuję teraz różne, więc te też ustawię do kolejki:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. O,jak fajnie,że też je robiłaś! Pięknie Ci wyszły te bułeczki:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. OJ! Wyglądają wybornie! Jutro je zrobię koniecznie! To będą moje pierwsze bułeczki!

    OdpowiedzUsuń
  10. UWIELBIAM JE!!! Sa smaczne..i jakze mile w robieniu:)

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszne, tylko mój piekarnik nie nagrzewa aż tyle stopni

    OdpowiedzUsuń
  12. też je robiłam :) świetne są

    OdpowiedzUsuń
  13. A mi nie wyszły;( Zrobiłam zgodnie z przepisem.Zupełnie nie wiem dlaczego, ale zrobiły się płaskie i twarde. Tak jakby ugotowały się w maśle. Proszę, poradź mi co zrobić, żeby następnym razem wyszły takie śliczne jak twoje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Little_Owl nie wiem czemu tak sie stało :( A drożdże dałaś świeże czy z torebki? Bardzo dużo zależy od jakości drożdży i ich świeżości. Im bliżej końca terminu tym ich jakosc i "wydajność" słabnie. Ja zdecydowanie wole drożdże świeże, a z torebkowych korzystam tak ... awaryjnie ;)


    Jezu.... teraz doczytałam.... walnęłam byka w gramaturze i :(((( Matko... Nie wiem jak to się stało :( Już poprawiłam :( Nie dziwię się że ugotowały Ci się w maśle :( Miało być 25 g a nie 250g :( Strasznie przepraszam :( Już poprawiłam błąd .... :( Tak mi przykro :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Hej;) Nic się przecież nie stało - jaka ja jestem niemądra, że nie zorientowałam się od razu, że coś z tym masłem jest nie tak:) Bardzo Ci dziękuję, że zechciałaś mi odpisać, bo teraz zrobię je jeszcze raz i wyjdą mi tak cudne jak twoje :D I z pewnością są niebiańsko pyszne:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. zatem trzymam kciuki :) Daj znać koniecznie jak wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. Udały się!!! Mogłyby być troszkę większe, ale to akurat nie problem - następnym razem podzielę na 9 części i zrobię bardziej płaskie :)

      Usuń
  18. Wczoraj wieczorem zarobiłam ciasto :) dzisiaj rano miałam na sniadanie ciepłe, świezutkie bułeczki jupi
    Są wspaniałe - przygotowyje sie szybciutko, są proste w wykonaniu i pyszne :)
    Moje pierwsze podejscie i udane :D
    http://images37.fotosik.pl/1780/b5eb9ac6dbeb5ae9med.jpg
    Jedyne co, to bardzo szybko zaczęły nabierac koloru i troszkę zdjęłam temperaturę po 10 minutach, żeby się nie spaliły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piękne :) Ciesze się że przepis przypadł Ci do gustu :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  19. Znalazłam taką mąkę
    http://www.lubella.pl/pl/Produkty/Kasze_i_maki/Maki/Pelne_Ziarno_3_Zboza
    i zastanawiam się czy te bułeczki wyjdą także z niej - jak sadzisz ? :)
    Bo teraz mam przechlapane i bułeczki będą pieczone przynajmniej raz w tygodniu lol

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta mąka jest świetna - piekę z niej często chleb. Przy pełnoziarnistej warto jednak zwiększyć minimalnie ilość drożdży :)

      Usuń
  20. Czyli drugie podejście będzie na tej mace i może z jakimiś ziarnami na wierzchu ( słonecznik, siemie lniane )
    W każdym razie dam znać jak wyszły, bo że będą pieczone to sprawa absolutnie pewna ( mi się niestety nie upiecze :> )

    Bardzo dziękuję i za przepis i za rady :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super będzie :) Trzymam kciuki :) Daj znac jak wyszło :)

      Usuń
  21. No i poszło drugie podejście z tej mąki pełnoziarnistej Lubelli :) dałam 35 g drożdży i pestki dyni oraz słonecznika, zarowno do środka jak i na wierzch :)
    Wyszły rewelacyjne :D
    http://images44.fotosik.pl/425/211a435e57a08fa4med.jpg

    OdpowiedzUsuń
  22. To teraz ja je robie bo oczywiscie wlasnie teraz zorientowalam sie o godz 22:20, ze nie mam pieczywa na sniadanie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Szklanka mleka w przepisie jest o pojemności 250ml?

    OdpowiedzUsuń