Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


20 listopada 2011

Kruche ciasteczka migdałowe z marcepanem - guziczki



Przepyszne marcepanowe chrupiące ciasteczka, które zniknęły w zadziwiająco ekspresowym tempie...  Ciasto doskonale sprawdza się przy ciasteczkach z wyciskanymi wzorami, które doskonale zachowują swój wygląd po upieczeniu. Przepis znaleziony na opakowaniu foremek z tchibo :) natomiast wzór guziczów zobaczyłam kiedyś na blogu Dziś mam ochote na.. i stwierdziłam, że musze spróbować powycinać takie ciastka :) Małą szklaneczką wycinać guzik, kieliszkiem lekko zaznaczyć wewnętrzny okrąg, a słomką do picia wycinać dziurki :D)  Polecam baaardzo :)



Składniki:
  • 150g masła
  • 50g cukru
  • 16g cukru waniliowego
  • 100g marcepanu
  • 250g maki tortowej
  • 1 żółtko

Masło, cukry i żółtko utrzeć na gładko. Dodać marcepan i mąkę - Wyrobić gładziutkie elastyczne ciasto. Ulepić kulę i wstawić do lodówki na minimum 30 minut. Po tym czasie ciasto rozwałkowac na grubośc 3-4 mm i foremkami wykrawać ciasteczka. Piec na blaszce wyłozonej matą do pieczenia w temp 170-180 stopni przez 12-15 minut. Po wyjęciu chwilkę jeszcze pozostawić na blaszce a nastepnie studzić na kratce. Smacznego :)





 

25 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe kształty. Te guziczki mnie urzekły ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Zapisuję! Przypomniało mi się, że mam zapas marcepanu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ten przepis.Wreszcie zużyję część zapasu marcepana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie cudne te ciastka! Masz takie stempelki z imionami?
    Pozdrowienia ślę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. z marcepanem ciastek kruchych swojej roboty nie jadłam :) no ale na święta będą w sam raz! muszę kupić świąteczne foremki!

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasteczka są urocze:) takie idealne do schrupania!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuje Wam pięknie :) Majanko stempelki kupiłam w tchibo. To są takie literki luzem z których sama układasz co chcesz :) Nie ma gotowych napisów ale bardzo dobrze się z nimi pracuje :) Chorowałam na nie od roku bo w zeszłe święta przegapiłam w ich ofercie i teraz znów były :D Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kurczę, ale mi smaka zrobiłaś! może dzisiaj też spróbuję takie upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczne ciacha!! Guziczki mam gotowe, kiedyś sobie kupiłam:) i myszki też takie mam:) Ja uwielbiam wszystkie wykrawaczki do ciastek i mam ich całe pudło:) A literki boskie!
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  10. Marcepanu kiedys nie znosilam, a dzis uwielbiam. Ciasteczka urocze i z pewnoscia pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. te guziczki mnie zauroczyły.

    OdpowiedzUsuń
  12. super przepis i cudne ciasteczka :)
    pozdrawiam


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. koniecznie chcę taki guzik do mojego zimowego płaszcza :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. jakie piękne te guziki! jestem zauroczona :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Też kupiłam te foremki :) i mam zamiar użyć ich do zrobienia ciastek-etykietek na prezenty :)

    Nigdy jeszcze nie robiłam ciastek z marcepanem, właśnie kupiłam w Ikei taki zwykłym, bez czekolady, nadaje się?

    OdpowiedzUsuń
  16. marcepan ma byc bez czekolady :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Akurat upieklam , pachnie caly dom :)))) no i sa przepyszne .... pozdrawiam :)))))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo się cieszę że smakują :D Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Właśnie zrobiłam ciasteczka dla próby z połowy porcji ,ale marcepanu dałam więcej 70g na 1szklankę mąki a miałam rewelacyjny marcepan i niestety nie czuć go w ciasteczkach choć są pyszne ,ale raczej w smaku maślane:)POLECAM DAĆ WIĘCEJ MARCEPANU!

    OdpowiedzUsuń
  20. Jest rok 2013. Upiekłem guziczki na Podkarpaciu, rozreklamowałem we Wrocławiu. Pierwsze zjedzone, dziś powtarzam i ulepszam. Prawdziwa wanilia, część mąki zastąpiłem mielonym migdałem (gotowiec), jeszcze ulepszyłem olejkiem migdałowym. Marcepan z Lidla, 200 gr, więc podwoiłem inne składniki. Taki ze mnie zdolny dziadek, lat 23!

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziś mam zamiar je wypróbować, dam znać jak wyszły :) w końcu wypróbuję moje stempelki :)

    OdpowiedzUsuń