Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


17 listopada 2011

Teksańskie chili con carne




Jedno z naszych ulubionych dań :) Dziś skorzystałam z przepisu Kasi i zdecydowałam się na dodatek kakao, który nadał tej potrawie niesamowity smak :) Polecam baaardzo :)


Składniki:
500g mielonej wołowiny
1 łyżka oliwy
1 cebula
2 ząbki czosnku
2 papryczki chili bez pestek (ja dałam jedną)
1 puszka pokrojonych pomidorów (400g)
1 puszka czerwonej fasoli (400g)
2 łyżki przecieru pomidorowego (daąm 1 łyżkę keczupu)
1/2 szklanki bulionu wołowego
1 łyżka czerwonej mielonej papryki słodkiej
1/2 łyżeczki mielonego kuminu
1/2 łyżeczki mielonej kolendry
1/2 łyżeczki oregano
sól do smaku
2 kostki gorzkiej czekolady (75-80%) lub 1 łyżeczka kakao+1/2 łyżeczki cukru



W miseczce mieszamy: paprykę słodką, kumin, oregano i kolendrę (jeśli zamiast czekolady dodajemy kakao i cukier to również mieszamy). 
Na rozgrzanej oliwie podsmażamy pokrojoną drobniutko cebulę, papryczkę i przeciśnięty czosnek i chwilę smażymy. Dodajemy wołowine i podsmażamy na rumiano. Wlewamy bulion i smażymy ok 20 minut. Dodajemy mieszanke przypraw, przecier i pomidory i smażymy kolejne 20 minut. Na koniec dodajemy odcedzoną fasolę oraz czekoladę (chyba że wczesniej daliśmy kakao). Gotujemy  2-3 minuty i gotowe :)
Smaczego :)

  


 

8 komentarzy:

  1. Ja też baardzo lubię chili. Kilka razy już chciałam pokusić się i dodać do niego kakao, ale zawsze tchórzyłam w ostatniej chwili. Następnym razem przypomnę sobie o Twoim poście, może to doda mi odwagi!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe połączenie smaków, ciekawa jestem jak smakuje, wygląda apetycznie
    pozdrawiam


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Chili con carne z kakao! Tego jeszcze nie słyszałam! :) Fantastyczny pomysł do wypróbowania :)
    I naprawdę ładnie sfotografowane.

    Pozdrawiam ciepło!
    Nat.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiło mnie kakao... chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, smakowite :) Bardzo lubię, choć rzadko je robię.
    Pozdroienia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. to jedno z moich ulubionych dań, Twoje wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że smakowało :)
    Wygląda przepysznie!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak na marginesie, chili con carne je sie zwykle z ryzem Basmati, pozdrowienia Joanna

    OdpowiedzUsuń