Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


28 maja 2012

Botwinka zabielana




Uwielbiam botwinkę :) To jedno z najlepszych wiosennych warzyw na które zawsze czekam z niecierpliwością. Jeśli podobnie jak ja podzielacie mój pogląd - taka wersja zabielana powinna Wam posmakować. Bardzo klasycznie tak po mojemu :) Polecam Wam bardzo :)


Składniki:
2 pęczki botwinki (4-5 buraczków)
1 litr bulionu drobiowego
pęczek koperku
1/2 łyżki zielonej pietruszki
sól
ok. 1/2-1 łyżeczki cukru
sok z 1 cytryny
200 ml śmietany
1 łyżka mąki


Botwinkę umyć i obrać. Buraczki zetrzeć na grubej tarce. Liście (lub przynajmniej ich część) pokroić drobno, a łodygi  w 2-3 cm kawałki. Wrzucić do bulionu i gotować chwilkę do miękkości. Posolić. Śmietanę i mąkę rozkłócić z małą ilością zupy i wlać do całości. Doprawić solą, cukrem i sokiem z cytryny i zagotować. Na koniec dodać drobno posiekany koperek i pietruszkę. Podawać z jajkiem ugotowanym na twardo i pokrojonym w ćwiartki
Smacznego :)




 

10 komentarzy:

  1. i ja też uwielbiam ;))))

    OdpowiedzUsuń
  2. także strasznie lubię! aj, a tak dawno nie jadłam.
    ale.. na ogródku mam grządeczkę buraków, będzie i botwinka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez lubie, a cale wieki nie jadlam!

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham ...a u mnie nie ma botwinki ;/
    pozdrawiam i zazdroszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Eliza ja też uwielbiam, robiłam już tej wiosny kilka razy z rzędu, ale jeszcze nie mam dość! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bylo smacne :D i dzieki z wspaniale przepisy:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że smakowało :) Polecam się na przyszłość :)

      Usuń
  7. O rety, ale bym teraz takie coś sobie zjadła, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepyszne :) i bardzo mi się przydało :) dziękuję Wam

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za przepis właśnie gotuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń