Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


9 maja 2012

Szopska sałata




Dzisiaj zapraszam Was na pyszną sałatkę rodem z Bułgarii. Moja mama nauczyła mnie ją robić jeszcze jak byłam nastolatką. Pyszna i nieskomplikowana - najlepiej smakuje z serem solan, ale w ostateczności można go zastąpić fetą - szopska sałata. Polecam wam baaardzo :)


Składniki:
4-6 średnich pomidorów
1 ogórek zielony
1 cebula czerwona
3 papryki czerwone (ja dałam też żółtą)
200g sera solan
2 łyżki oleju
1 łyzka octu winnego
sól, pieprz


Pomidory pokroić w małe ósemki lub większą kostkę, ogórka i paprykę w kostkę, cebulkę w drobną kostkę. Dodać olej i ocet, a całość wymieszać i doprawić. Ułożyć coś w rodzaju "kopczyka" na talerzu, a wierzch posypać startym na grubej tarce serem solan. Smacznego :)


 
 

6 komentarzy:

  1. Wspaniała sałateczka! Kolorowa i pyszna :)
    Piękne zdjęcia Elizo.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jedno z najlepszych wspomnień z Bułgari :) w Auchan bodajże widziałem oryginalny bułgarski ser szopski

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała, dziękuję za przypomnienie tego smaku! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. To jedna z pierwszych salatek, do ktorych sie przekonalam. Nadal mam do niej slabosc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo smaczna
    Zostałaś otagowana, zapraszam na bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za otagowanie :) Postaram się w najbliższym czasie odpowiedzieć :) Pozdrawiam :)

      Usuń