Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


5 maja 2012

Bułeczki na jogurcie


Dawno nie gościły na moim blogu bułki, postanowiłam więc to nadrobić. Dzisiejszy przepis znaleziony na blogu Moje Wypieki to pyszne bułeczki na jogurcie. Smakują doskonale zarówno w wersji śniadaniowej na słodko z dżemem, oraz jako dodatek do domowych hamburgerów. Polecam wam bardzo :) Ja na pewno jeszcze nie raz do nich powrócę :)


Składniki na 12 szt:
500 g mąki pszennej 
1 łyżka cukru
1,5 łyżeczki soli
8 g drożdży suchych (1 opakowanie) lub 20-42g świeżych (w zależności od tego jak szybko chcemy by wyrosły)
200 g jogurtu (naturalnego lub greckiego)
120 ml mleka
1 jajko
60 g masła

 
ponadto:
1 jajko do posmarowania
sezam do posypania


Wszystkie składniki bardzo dokładnie wyrobić (mozna użyć do tego malaksera lub maszyny do chleba - opcja wyrabianie/rośnięcie. ) Wyrobione bardzo dokładnie ciasto odstawiamy w misce przykryte ściereczką do wyrośnięcia na ok. 1,5 godz.(powinno podwoić swoją objętość). Po tym czasie ciasto dzielimy na 12 części, a z każdej formujemy kształtną bułeczkę. Układamy na blasze wyłożonej matą do pieczenia i odstawiamy na ok 40 minut do napuszenia. Po tym czasie smarujemy je roztrzepanym jajkiem i posypujemy sezamem. Wstawiamy do nagrzanego pieca i pieczemy ok. 20-25 min w temp. 200 stopni. Studzimy na kratce.
Smacznego :)



 
  

15 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia, pełne wiosny.:)
    A te bułeczki są pyszne. RObiłam je kiedyś.Mniam:)
    Pozdrowienia:*

    OdpowiedzUsuń
  2. dokladnie :) od razu przypomniały mi bułki hamburgerowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają, aż nabrałam ochoty na takie, też dawno bułeczek nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana wyglądaj na pyszne i takie puszyste :) już zapisałam sobie przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takie dokładnie sa :) Daj znac czy Ci smakowały :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    2. Dam znać, jak tylko zrobię :)

      Usuń
  5. piękne, okrąglutkie bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia.
    ach, jakie śniadanie musi być wspaniałe z takimi bułeczkami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Puszyste, jogurtowe bułeczki...cicho mam nadzieję, że jak będę na nie długo patrzeć to zmaterializują mi się jutro rano w kuchni ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha no może się zmaterializują :D Daj znać czy się udało :D

      Usuń
  8. Witam!
    Upiekłam dziś bułeczki z twojego przepisu. I UDAŁY MI SIĘ!!!
    Dla mnie to wyczyn! Może nie są aż takie ładne jak u Ciebie, ale Starałam się :)
    Dziękuję i pozdrawiam. Hania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak się cieszę :) Te bułeczki są pyszne. Uwielbiam je :)Pozdrawiam Cię cieplutko :)

      Usuń
  9. o matko!!! cudne zdjęcia w plenerze, w słoneczku...i do tego te bułeczki....mniaaaam

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszne. Właśnie zrobiłam i udały się.

    OdpowiedzUsuń