Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


5 czerwca 2021

Pierogi z serem

 
 
Dzisiaj taki klasyk nie tylko dla najmłodszych ;) Pierogi z serem na słodko. Bez zbędnych słów... Bardzo polecam :)


 
Składniki na ciasto:
  • 1 jajko
  • 250ml gorącej wody
  • 2 łyżki oleju lub oliwy
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 560g mąki pszennej 
 
Składniki na nadzienie:
  • 500g sera białego 
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego
  • 2-3 łyżki cukru 
  • 1 żółtko

Wszystkie składniki ciasta bardzo dokładnie wyrobić na gładkie elastyczne ciasto. Odstawić pod przykryciem na minimum 30 minut by odpoczęło. 
 
W międzyczasie ser zmielić w malakserze, dodać pozostałe składniki. Dobrze wymieszać.
Po tym czasie wyjąć na stolnicę oprószoną mąką i rozwałkować. Szklanką wycinać kółka . Na każde z nich łyżeczką nałożyć farsz i sklejać. 
 
Wrzucać na osolony wrzątek z minimalna ilością oleju. Gotować 3 minuty od momentu wypłynięcia. Podawać polane słodka śmietanką. Smacznego :)
 
 




2 komentarze:

  1. Bywają takie u mnie dość często.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Elizo cudownie, że Pani wróciła!!! Jestem na tym blogu od 2014 roku, kiedy urodziło nam się pierwsze dziecko i mieliśmy dużo gości na tzw. nowiecki to po prostu pokolei robiłam ciasta czy obiady i już chyba z połowę najróżniejszych przepisów mam przerobione i absolutnie żaden mnie nie zawiódł. Wszystkiego dobrego!!!

    OdpowiedzUsuń