Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


19 września 2018

Ogórki w zalewie musztardowo-octowej na zimę



Przepis na te ogórki dostałam od mojej znajomej. Zdecydowanie najlepsze ogórki musztardowe jakie jadłam. Idealna na stół, jako samodzielna przekąska lub jako dodatek do krakersów z hummusem.
Wiem że sezon na robienie przetworów z ogórków już minął ale może za jakiś czas zechcecie wrócić do tego przepisu. Martuś bardzo, bardzo Ci za niego dziękuję a Wam gorąco polecam :)


Składniki na zalewę:
4szkl wody

1szl octu
1,5 szkl cukru
200g musztardy sarepskiej
1 łyżka soli
5-6 ziarenek ziela angielskiego
4 liście laurowe

Ponadto:
koper
ogórki


Wszystkie składniki zalewy zagotować. Ogórki poukładać ciasno do słoików. Do każdego włożyć koszyczek kopru. Zalać gorącą zalewą i dokładnie zakręcić. Pasteryzować 5 minut w garnku od momentu zagotowania. Zapasteryzowane odkładać do wystudzenia. Z podanych składników wychodzi ok 3-4 słoiki o pojemności 0,9l
Smacznego :)





3 komentarze:

  1. A u mnie w tym roku po raz pierwszy kiszone ogórki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robi dokładnie tak samo :)

    Zapraszam do siebie. Dopiero zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń