Pasja jest przewodnikiem do największych tajemnic...Poczuj ze mną jej smak...


7 października 2011

Oponki serowe




Przepisów na oponki przerobiłam już strasznie dużo :) Ten jednak jest zdecydowanie najlepszy. Oponki wychodzą delikatne i same znikają :) Ciasto jest plastyczne i łatwo się z nim pracuje. Te małe rączki to mojej córci , która samodzielnie wycinała wszystkie kółka :). Najlepsze ciepłe, ale po wystygniciu również pozostają mięciuteńkie. Są pyyyyszne, a przepis znalazłam u  Alidab . Polecam :)
  
Składniki:

500g mąki pszennej tortowej
500g białego tłustego sera
1/2 szkl. cukru
szczypta soli
30g cukru waniliowego
250 ml kwaśnej śmietany
4 żółtka
1 kopiata łyżeczka sody
1-1,5 łyżki  octu

ponadto:

cukier puder do posypania
olej do smażenia


Mąkę przesiać (!), ser przecisnąć przez praskę. Dodać pozostałe składniki, bardzo dobrze posiekać i wyrobić jednolite ciasto. Rozwałkować na grubość ok. 1 cm. Szklanką wykrawać kółka a w każdym zrobić dziurkę za pomocą kieliszka lub nakrętki ;)
Smażyć na rozgrzanym oleju z obydwu stron. Usmażone posypać cukrem pudrem
Smacznego :)

 

46 komentarzy:

  1. Oj, jak bym zjadła! Bo tak dawno nie jadłam, że aż zapomniałam jak smakują!:( Muszę i ja zrobić. Najbardziej lubiłam wyjadać malutki kuleczki, te wycięte ze środka:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te małe bomby kaloryczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj pokusiłam się na te oponki , faktycznie rewelacyjne , lekkie, wyrośnięte i cieszę się że wyszły takie same jak na zdjęciach. Moja córeczka miała świetną zabawę choć ma dopiero 1,5 roku. Pyszne, pyszne, polecam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę że smakowały :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypominaja mi dzieciństwo dzis sama chce zrobic do tej pory mama je robila

    OdpowiedzUsuń
  6. oj, od takich oponek robią mi się niezłe oponki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. W tej chwili zrobiłam serdecznie dziękuję, przepis superacki. Ja też różne przepisy próbowałam,ale ten rewelka. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przez 40 lat wypróbowałam kilkanaście przepisów na oponki. Jednak dopiero te są przepyszne.
    Bukiet kwiatów za ten przepis się należy.
    Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre oponki.Ale dlaczego na drugim zdjęciu osoba która robi dziury w cieście na ma palców ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MA PALCE ALE TRZYMA STOPKE OD KIELISZKA ŻEBY WYCIĄĆ KÓŁECZKO. POBUDKA ;)

      Usuń
    2. świetna uwaga o tych palcach!:D popłakałam się ze śmiechu:D:D naprawdę

      Usuń
  10. Elizo, genialne są :) lepszych nie jadłam :) właśnie je zrobiłam i pałaszuje je cała moja rodzinka :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo, bardzo się cieszę że smakowało :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. witam!
    testowałam juz rózne przepisy ,ale ten okazał sie najlepszy z wszystkich!
    oponki bo o nich mowa zawsze znikaja w mik z mojego stołu ..no cuż nie trudno sie domyślić dlaczego..hehe.
    przeis wysmienity i każdemu bede polecać !
    pozdrawiam i dzieki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo pyszne oponki, bardzo polecam ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  14. fane smaczne opony

    OdpowiedzUsuń
  15. cudowne!!!!polecam dla wszystkich szukajacych bardzo dobrego przepisu!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziś i ja zrobiłam oponki,są pyszne !!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam mam pytanko czy trzeba dodać normalny twaróg czy mozna juz taki gotowy do serników.Pozdrawiam Justa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zawsze robię ze zwykłago twarogowego. Taki sernikowy smaku nie zmieni jednak obawiam się że może wyjść luźniejsze ciasto, a jak dodasz później mąki to mągą wyjść twardsze niż normalnie....

      Usuń
    2. Przedewszystkim ogromne podziękowania za przepis, bo znalezienie go zajęło mi ok 30 lat ;-).
      Próbowałam z sera sernikowego z wiaderka. Ciasto luzniejsze, trudno się nim pracuje, trzeba dodać więcej mąki i jak się nie przedobrzy to wychodzą bardzo smaczne. Osobiście wolę ze zwykłego sera nawet jak jest niedokładnie zmielony.

      Usuń
  18. Super już raz je robiłam i zamierzam ponownie wykorzystać ten przepis:-) Pozdrowienia dla autorki przepisu:-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacja,na początku nie spodobał mi się przepis za dużo śmietany,za mało mąki,ale postanowiłam spróbować.
    Powiem szczerze ,że nawet przepis mojej Babci nie jest tak doskonały,jestem wybredna,lubię dobrze zjeść,a te oponki są mniamuśne:).Zrobiłam z połowy porcji i wyszła mi pełna duża micha.Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
    2. naprawdę bardzo smaczne, robiłam sama pierwszy raz i wyszły przepyszne.Polecam przepis

      Usuń
  20. własnie zrobiłam oponki wg tego przepisu...wyszły przepyszne!! naprawdę świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  21. wyszły pyszne, dziękuję za przepis Asia

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja musiałam dac troche wiecej mąki ale dodalam tez ciut wiecej sody i wyszly pyszne! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. ja wlasnie mam zamiar dzisiaj je zrobic :) mam nadzieje ze wyjda bo bede robic pierwszy raz:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam swój dobry sprawdzony przepis na oponki, ale chciałam spróbować jakiegoś innego...i muszę przyznać te są równie dobre :) ba...nawet pyszneee :):) mmmm :) usmażone teraz tylko można zajadać :)
    p.s. ja również musiałam dodać około 200 g.
    pozdrwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się niezmiernie że smakowały :) Czasem trzeba dać ciut więcej mąki jeśli ser jest luźny. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  25. właśnie zrobiłam, wyszły przepyszne :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pani Elizo doskonałości potraw dorównują fantastyczne zdjęcia. Chylę czoła

    OdpowiedzUsuń
  27. oponki swietne, robilam w sobote a w niedziele wszystko co pozostalo to slodkie wspomnienia

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajne, myślałam długo o takich, zazwyczaj smażę faworki i róże karnawałowe.

    OdpowiedzUsuń
  29. Genialne! Testowałam wiele przepisów, ale ten jest idealny! Tego szukałam! Polecam wszystkim ten przepis;) Ciasto wyszło mi dość rzadkie i nie wiem czy takie miało wyjść, ale efekt końcowy idealny!

    OdpowiedzUsuń
  30. Oponki są superowe ale moi znajomi śmieją się że za dużo ich wcinam więc niedługo będę miał oponkę zamiast brzucha :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super pewnie oponki są bardzo smaczne pozdro TOM

    OdpowiedzUsuń
  32. Smak dzieciństwa, moja Mama zawsze robiła - uwielbiam :)
    Czy można smażyć na oleju kokosowym?

    OdpowiedzUsuń
  33. oponki wspaniałe, polecam wszystkim ! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Właśnie się nimi zajadam. Niebo w gębie, jutro się w drzwiach nie zmieszcze!

    OdpowiedzUsuń
  35. Czy zamiast sera krowiego można dodać sera koziego? Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń